Зима. Борбата с инфлацията, последици от войната, партийната криза и дребните житейски проблеми като паркирани коли по тротоарите, продължава. Затова със следващия материал ще се пренесем в древността. Във времената на един от най-популярните герои - Спартак. За него сведенията, достигнали до наши дни, не са много. Примерно едни историци го представят като високообразован и извънредно опитен пълководец, други - безпросветен роб с харизмата на лидер. Тези две и много други сюжетни линии са развити в образи, цвят и думи в първия български графичен роман „Спартак – Легендата”. Преди време излезе първата част, сега е ред на втората. Автор на комикса е Теодор Манолов.
"Спартак ми дойде по наследство. И това е за мен е както голям късмет, така и голяма отговорност. Аз не съм направил първия графичен роман за него. Първия роман за Спартак го направи баща ми. И това беше, когато излизаше прочутото списание "Дъга". В един момент списанието спря да излиза. От този момент до наши дни баща ми постоянно ми намекваше, че ние с него можем да продължим тази история.
Защото приключенията на един супергерой, какъвто в случая е Спартак, могат да бъдат безброй, обяснява авторът Теодор Манолов.
"Това ми се струваше прекалено амбициозно и прекалено трудно. Голямо задължение. Всяка моя грешна стъпка в този проект може да изложи както мен, така и него като създател на образа и даже като създател на жанра."
И все пак Теодор Манолов започва проекта, но едва след като придобива опит. Комиксът на Теодор Манолов е цветен, докато оригиналът от списание "Дъга" е жълто-черен.
"Причината е била, че не им е останало време да го оцветят. Така е тръгнал. И са решили да не го оцветяват, защото вече се е бил превърнал в запазена марка. Графичният роман "Спартак - Легендата" е и един вид енциклопедия, продължава с представянето Теодор Манолов.
Какво представлява комикс-романът?
Няма точно такъв термин – по-точно се нарича графичен роман, за да се отдели от жанра на художествения роман, който е само с текст и евентуално с илюстрации, а и за да се отдели пък терминологично от комиксите, при които във всеки епизод има различно приключение. Затова на запад го наричат графичен роман, тъй като в цялата история, независимо в колко епизода ще бъде, се разказва една история, която продължава от епизод в епизод. Затова, за да не обърквам публиката си, не го наричам вече графичен роман, а просто комикс, тъй като с помощта на Националния фонд „Култура“ реших да направя тази история в чисто романна форма, тоест в текст.
По този начин, предполагам, че тези две издания ще се допълват?
Идеята е много елементарна, тъй като в комикса се събра прекалено много интересна информация. Комиксът започна да се превръща в нещо като комикс-енциклопедия, което сега се приема страхотно. Но съществува рискът да го претоваря от прекалено много данни, затова реших да разделя изданието на два жанра – художествен роман и комикс. Иначе историята е 99 процента същата, но подходите са различни. В комикса историята се представя по-близо до това, което се очаква в киното. Докато в романа човек може да си позволи по-дълги описания, които в киното са представени по-повърхностно.
Казваш, че си разделил самия графичен роман на части. Предстои да излезе втората. Историята продължава ли във втората част? Или първата е завършена в някаква степен?
О, не. Историята е доста дълга, затова тя ще бъде разказана в поне няколко книги, надявам се да станат повече от няколко. В моите проекто-записки съм стигнал до 15-и том.
Защо избра Спартак?
Спартак ми дойде в наследство и това е за мен както голям късмет, така и голяма отговорност. Всъщност аз не съм направил първия графичен роман за него. Първия графичен роман за него го направи баща ми. Това беше, когато излезе прочутото списание „Дъга“. Там започна одисеята „Спартак“ в българския комикс. Баща ми създаде този сериал в началото почти без опит, тъй като комикси дотогава в България имаше много малко. Такъв тип графичен роман нямаше.
Интервю с Trym Torson (EMPEROR, ÞRYMR) Trym Torson е известен като първия барабанист на ENSLAVED, а в последствие като постоянния ударник на EMPEROR. Способностите му зад барабаните не подлежат на коментар, но Trym изненада блек метъл социума с дебютен самостоятелен албум, който няма нищо общо с екстремизма, с който обикновено е свързван. „Saga..
В началото на годината стана ясно, че отделението по детска хирургия в МБАЛ „Света Анна – Варна“ преустановява приема на пациенти до 9 февруари, включително. В периода, докато отделението не приема пациенти, тече планов ремонт и екипът е в отпуск. По този повод, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, адвокатът по медицинско..
Жителите по селата също очакват приемането на републиканския бюджет, респективно общински, за да набележат задачите за новата година и плануват разходите си по тях. А дотогава не разчитат само на публичните средства, но и на дарения, спонсори, доброволен труд. „Това ще ми бъде последният мандат. Искам да оставя селото в приличен вид“ – казва по..
Немедицински специалисти нямат право да извършват естетични процедури. Това категорично мнение в предаването "Новият ден" изрази доц. д-р Даниел Янков от Клиниката по пластична хирургия към Военномедицинска академия-Варна, във връзка с пострадалите след поставяне на ботокс, настанени в "Пирогов". Лекарите, които според съществуващото..
Интервю с Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM) Швейцарската симфонична метъл банда AD INFINITUM ще направи първи концерт в България. Групата е част от турнето на ELUVEITIE и INFECTED RAIN. Датата за България е 9 февруари, мястото – софийският клуб „Joy Station“. Организатори са „BGTSC“. В предишно предаване представихме новия албум на групата..
От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за изменение и допълнение на изборното законодателство, голяма част от които са внесени няколко месеца преди изборите. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, каза Лилиан Никифорова. Тя добави, че тази практика трябва да бъде прекратена, тъй като по думите ѝ няколко парламента са..
Музиката се създава от творците, не се създава от машина или компютър. Това подчерта в интервю за Радио Варна Георги Христов. Той допълни, че купуването на бийтове и използването им в песните не е изкуство, коментирайки темата за навлизането на изкуствения интелект в музикалната индустрия. "Повечето новосъздадени песни са просто изкуствен интелект...