Преди седмица в рубриката „Лесна работа“ ви разказах колко вълнуващо и изпълнено с неочаквани обрати може да бъде едно пътуване с влак: от стреса, че до последната минута не си сигурен дали изобщо ще тръгнеш до удоволствието на цената на един билет да получиш бонус – пътуването да се удължи с пет часа и четирсет минути. Последното може да се приеме за чиста печалба: возиш се, седиш си и изобщо правиш си каквото пожелаеш във влака почти двойно повече от времето, за което си заплатил. Къде е сега Уорън Бъфет? Да се възхити на инвестиционните дълбини, в които железниците могат да вкарат един скромен гражданин!
Някак оцеляваш до морето, слизаш, наслаждаваш му се един уикенд време и ето че идва моментът да се завърнеш, откъдето си тръгнал. Въпреки дългите обсъждания с близките ми, че има и други видове транспорт – къде-къде по-бързи, приятни и удобни, все пак решавам да дам втори шанс на железниците.
- Добре, – казват моите хора. - Щом жадуваш да хабиш краткото време от живота си за неприятни преживявания, давай! Изборът е твой.
И ето ме на гарата. Горещ летен следобед. Предвидила съм. Билетът е за първа класа, където вероятно има климатик. На перона се заприказвам с жена, която дълги години е работила като началник влак. Бодро ѝ съобщавам как след малко - във влака, ще се разхладим. Тя ме поглежда, все едно, че диагнозата ми е очебийна и вместо да говоря глупости, по-добре да си купя голяма бутилка студена вода – ще имам нужда.
- Защо? Нали нови вагони? Промени? Хубави неща?
Прекъсва ме в смисъл: „Не се излагай, от години си е същото. Като искаш климатик, върви си у дома и се разхлаждай на воля“.
Качваме се. Вагонът е общ, без купета. Претъпкан е. Температурата бие всички рекорди. Отдавна не съм ходила на сауна. В този момент получавам всички компенсации наведнъж.
Потегляме. Група младежи искат да заемат местата – моето и на още неколцина. Последвалото публично обсъждане на номера, билети и други железопътни теми осмисля половин час от пътуването. Накрая установяваме, че на техните билети освен номерът на влака, е изписана буква, която при нас липсва. След откритието младежкото ято полита да търси обяснение от кондуктора.
Междувременно пътници от съседния вагон преминават наоколо и надничат зад дамски чанти и бутилки с вода. Като в шпионски сериал. Разбиваме конспирацията случайно, когато питат кондуктора защо при тях няма ток и не могат да си заредят телефоните. Кондукторът гордо отвръща:
- Така като ме гледате, да Ви приличам на електричар?
Тайната е разбулена. Отдъхваме си. После пак се напрягаме: закъснението започва. Първо: да изчакаме един международен влак, после: да поспрем в Крумово. Докато наддаваме с колко ще закъсненеем, всеки вади по една ярка история за незабравимо пътуване с БДЖ, достойна да бъде увековечена в роман. Пътникът до мен е на по-малко от годинка. Участва в програмата с нечленоразделни викове и по памперс.
Докато се замерваме с железопътни рекорди, поглеждаме през прозореца и ахваме. Залезът е ослепителен. Опитваме се да снимаме. Получава се абстрактно изкуство. Залез зад неотваряем мръсен прозорец. Оставаме без снимки, но с красив спомен.
Дано да не дочакаме изгрева! Представяме си: изгрев след изгрев тук, до следващия Джулай. Хората - на Камен бряг, ние - до Крумово. Нова железопътна традиция – Джулай на Крумово.
Накрая наваксахме. Закъсняхме само с половин час. Не ни се слизаше – толкова беше забавно това пътуване.
Благодарим ти, БДЖ! Затопляш човешките отношения.
По-голяма концентрация на микропластмаса по черноморското крайбрежие и морското дъно се наблюдава при липса на пречиствателни станции. Голямо замърсяване има край Созопол. Пробите от плажа показват, че в килограм пясък се съдържат над 400 частици, а от морското дъно - над 1000. Това установи проучване на учени от Лабораторията по морска екология в..
Без промяна остана предложението за размера на сметката за чистотата на Варна за следващата година - 55 млн. лв, от които 15 млн. са парите, предназначени за сметосъбиране и светоизвозване. Това е записано в докладната записка от кмета Благомир Коцев до членовете на комисията. Още няколко цифри от тази прогнозна сума – около 20 млн...
"Благотворителен коледен базар в помощ на Теди и нейната майка е организиран до 18 декември в балчишкото училище "Антим I". Нека всички да ги подкрепим!", призовават от училището. На обособения щанд във фоайето се продават коледни декорации и сладки, изработени от ученици и работещи в училището. Има и дарителска кутия. Междувременно дарителската..
Кметът на Варна Благомир Коцев и аржентинският му колега от Мар дел Плата Гилермо Монтенегро подписаха Споразумение за побратимяване между двата пристанищни града. Официалната церемония се проведе в аржентинския град в присъствието на българския посланик в Аржентина Н. Пр. Стоян Михайлов, съобщава общинският пресцентър. В документа се посочва, че двата..
Най-активните доброволци към общинската дирекция „Превенции“ бяха наградени днес от името на Община Варна и кмета Благомир Коцев на специална церемония в Юнашкия салон. Над 30 ученици от варненски училища получиха грамоти и награди от заместник-кмета по обществен ред и сигурност Илия Коев и директора на дирекцията Светлана Коева. Те са се отличили през..
С документална изложба и концерт Радио Варна отбеляза своя 90-годишен рожден ден. Експозицията "Радио Варна на 90!" - част от съвместен п роект на Радио Варна и Държавен архив – Варна, е подредена във фоайето на Фестивалния и конгресен център и може да бъде разгледана до края на работната седмица. Документална изложба "Радио Варна на 90!" -..
Вече близо две десетилетия във Варна се провежда традиционната коледна кампания "Купи и дари", организирана от Ротаракт клуб - Варна. И тази година доброволците от организацията ще събират дарения под формата на хранителни продукти в помощ на нуждаещи се. Това каза за Радио Варна Димитър Георгиев от Ротаракт клуб - Варна. Даренията се събират в два..