Групата на варненските общински съветници от ГЕРБ/СДС искат яснота, в какви пера и направления ще отидат средствата от увеличените общински такси и цени на услуги. В обзорното предаване „Позиция“ , Биляна Раева заяви, че нямат абсолютно никаква конкретика, единствено е ясно, че има предложение за вдигане на налозите. Припомням, че в началото на миналата седмица, община Варна предложи актуализация на общински такси и услуги, сред тях такса битови отпадъци, таксите за технически и административни услуги, строителните разрешителни, таксите за ползване на тротоари и терени за разполагане на строителни материали. Според администрацията, повишаването на цените не е самоцелно, а ще се търси подобряване на условията за варненци в ключови сфери:
За такса смет - всички искаме градът да е по-чист, но качването на таксата ще го направи ли? Сравняването с други градове не е удачно, тъй като става въпрос за промили - такса въз основа на данъчна оценка на имот. Разбира се, градове с по-ниски цени на имоти, ще имат по-високи промили за сметта. Колкото е по-евтино жилището, толкова по-висок промила, за да се получи стойността необходима да заплати обслужването на сметта. Ако е по-скъп, съответно и промилът е по-нисък. Примерно, имот за 100 хиляди лева би платил 200 лева такса смет. Ако имота е 200 хиляди за същите квадратни метри и брой живеещи в него, това не означава, че трябва да плащат 400 лева за същото количество смет. Окончателната сума, която едно семейство плаща в края на месеца е мерилото за тази такса.
Варна, е град с един от най-високите стандарти на цена на имот и няма как да се покачват промилите за да се финансира такса смет.
Биляна Раева допълни, че по време на предизборната кампания Благомир Коцев е заявил, че 45 милиона лева за сметоизвозване и сметопочистване са твърде много, а сега настоява за двойно увеличение на услугата. Според нея администрацията не може да се обоснове как качеството ще се подобри след увеличение на таксите. По думите и - "Когато има ясни рамки как точно ще бъдат подобрени услугите, тогава може да се иска повишаване на цената, не обратното - да вдигнем цените, пък да видим дали ще се справим."Според общинският съветник от ГЕРБ, това е пореден опит на Коцев и неговите съпартийци да обвинят някой друг, че не са в състояние да свършат работата за която са избрани и едновременно с това да си осигурят приходи, които не се знае точно как ще бъдат разходвани. Тя поиска разчет който да покаже разходите за събиране, за извозване, за обработка на боклука в завода. "Повишаването се дължи на - по-високи цени на какво в сравнение с миналата година?", попита Раева и допълни- "Да разсъждаваме икономически върху факти, а не върху шамански заклинания."
На въпрос за ситуацията в общинския превозвач "Градски транспорт", Раева посочи, че до голяма степен лошото временно състояние на фирмата се дължи на факта, че от една година билетната система не функционира, поради липса на поддръжка, което води след себе си до липсата на приходи.
При условие, че от една година не работи билетната система, защото някой е решил да не я поддържа, а да купува нова такава за 8 милиона, сега се налага Градски транспорт като просяци да искат навременни заплати на всяка сесия на общинския съвет и да бъдат упреквани безпричинно за недобро управление.
Според нея кредита на доверие е свършил и една година оправдание с други хора и външни фактори е достатъчно. По думите и, време е кмета на морската столица или да работиш града или да си ходи.
"Когато в общите устройствени планове реката не е дадена като река, Общината започва да разпродава имотите си. Виждаме, че в Елените 99% е частна собственост, включително и пътищата". Това коментира за Радио Варна и предаването Пост Фактум Тома Белев от Сдружение "Зелени закони" . В Царево, по думите на Белев, ситуацията е подобна - там имаме..
Книгата си "Емигрантски воли и неволи" представи във Варна Бойко Антонов. Роден в Пловдив, там завършва специалност „Автоматизация на производството“ и емигрира в САЩ, където живее повече от 30 години. Работи в сферата на изчислителните технологии и ръководи големи проекти в много страни по света. Антонов се залавя сериозно и с преводи на..
Интервю с Petronella Nettermalm и Huxflux Nettermalm (PAATOS) По-малко от седмица остана до концерта на прогресив метъл титанитеOPETH в София. На 10 октомври, по покана на „Blue Hills Events“, шведите ще представят новия си албум „The Last Will and Testament“ в „Asics Arena“. Преди тях на сцената ще се качата сънадродниците им от PAATOS. Това..
Вместо да коригираме данъчната си политика, както предлага МВФ, държавата да ограничи сивата икономика В края миналия месец МВФ препоръча на България прогресивен данък за физическите лица, вместо плоския от 10%. Експертите на фонда предложиха да отпадне и максималният осигурителен доход. Корекция в данъчната политика е сложна тема, която..
През седмицата Парламентарната асамблея на Съвета на Европа (ПАСЕ) подкрепи приемането на специална резолюция за България. В нея се отбелязва, че страната е "постигнала значителен напредък в укрепването на демокрацията, върховенството на закона и защитата на човешките права". Случилото се коментира и членът на Изпълнителният съвет на ПП Михал..
Интервю с Andi Deris (HELLOWEEN) През тази година HELLOWEEN издадоха „Giants & Monsters“. Втори албум в още по-звездния състав, в който се превърнаха след 2017 година. Също така стана ясно, че HELLOWEEN са един от хедлайнърите на „Midalidare – Rock In The Winw Valley 2026“. Иначе самият разговор с Andi Deris стана след възможността за избор,..
Колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малък ще е аквапланингът. Попадайки в голяма локва, колата при движение с висока скорост става неуправляема. Това обобщи за Радио Варна и предаването "Новият ден" рали шампионът Йордан Атанасов. Воланът трябва да се държи направо, а не да се завива наляво и надясно, посъветва още Атанасов във връзка с прогнозите на..