Петя Танева е художник, фотограф и дизайнер. Тя представя във Варна новата си изложба „Омара“. Изложбата включва портрети, пейзажи и натюрморти. С нея ни среща Светлана Вълкова.
Сега са времена, в които хубавите неща не са толкова често срещани. По-голяма част от новините са неприятни. Както в сутрешната мъгла с надежда се вижда нещо романтично и хубаво, така е и в моята изложба. Тази идея съм вложила в заглавието „Омара“.
Тук има портрети, пейзажи и натюрморти. Вие сте фотограф. Как от фотографията се насочихте към живописта?
Завършила съм модна фотография. Няма връзка между фотографията и живописта, но фотографията ми помага, особено в стила, в който работя - реализъм. Някои неща русувам от натура, други от снимка. Всички неща, които се учат във фотографията, например цветната температура, ги прилагам, когато гледам режимното време. Не винаги светлината е подходяща както във фотографията, така и в рисуването. За мен е много важна композицията и във фотографията в картините ми. Трябва да се наблегне на детайла и във фотографията, и в живописта.
Какво искате да рисувате?
Най-много ми се рисуват хора. В лицето има много сложни неща, като с акварела се постига една прозрачност и очите, погледът става много жив.
Това има връзка с фотографията. Портретната фотография ли Ви е любимият жанр?
Аз съм завършила модна фотография, в която на фокус е преди всичко човекът. Най-сложното в живописта са портретите, а в акварела е още по-сложно, защото техниката позволява много малко грешки. С едно неправилно разливане на цвета може да изгубим характера на човека. Нарът ми е любим като символ в натюрморта, защото в него има много цвят и той често променя цветността си, и това е много красиво за изпълнение. Обикновено избирам стари предмети с романтична нотка. Винаги гледам да присъстват различни платове и цветя, разкрива Танева.
Отскоро започнах да рисувам пейзажи. Трудно откривам правилната гледна точка, за да може да излезе едновременно семпъл, но и пълен с цветност и светлина.
Петя Танева залага на семплостта в изкуството, което твори. По нейно мнение така се казват много повече неща.
Шест години рисувам акварел и няма да се откажа от него. Това е една техника, в която много трудно се подобрява рисунъкът, но художниците, които рисуват акварел, им става голяма любов и трудно минават към друга техника, споделя още художничката.
Не е случайно, че рибите присъстват в изработените скулптури от Иван Сутев, директор на Музея на мозайките в Девня, тъй като е родом от Несебър. В почивните месеци Сутев се занимава с дърворезба. Иван Сутев завършва Котленската художествена гимназия през 1982 г и оттогава дърворезбата е негово хоби. „За съжаление вече годините и зрението..
От 21 юли 2025 година Борислав Сарафов не може да изпълнява функциите на главен прокурор. Законът е ясен и всички в тази държава трябва да се съобразяват с него. Това подчерта за обзорното предаване "Позиция" на Радио Варна адвокат Михаил Екимджиев от Асоциацията за европейска интеграция и права на човека. По думите му законът, приет на 21..
Изложбата „Царско лято“ на Лилия Кунева и Крис Николов, посветена на „лятото преди бетона“, ще бъде открита от 19 часа на 1 август в Морското казино. Картините в нея са повлияни от обиколката на художниците в Полша и Германия и опитите им да се доближат до големите майстори, обясниха за Радио Варна авторите. На откриването ще..
Интервю с Markus "Infernal" Kuschke (DESASTER) Малко повече от месец остава до осмия „Running Free Festival“. „Стринава“ очаква на 29 и 30 феновете на олдскуула, събрани там от организаторите HMC „Metal Force“. Основните действащи лица са CORONER, ASPHYX, DESTRÖYER 666 и DESASTER. Останалите – MEZZROW, GALLOWER, LEATHERHEAD, SCHIZOPHRENIA,..
Българският феномен по яденето на люти чушки Николай Филипов доказа, че граници пред човешката издръжливост няма. В поредния си огнен подвиг Филипов се опита да подобри три световни рекорда, свързани с яденето на една от нaй-лютите чушки в света. „Поставих си за цел три рекорда“, сподели рекордьорът пред Радио Варна. Един от тях –..
Красимир Симеонов споделя, че написването на тази книга е повлияно от последните 40 години, през които кара мотори – традиция, наследена от баща му и дядо му. Авторът признава, че през годините много от приятелите му са го подканвали да събере всичките си разкази на тази тема под едно заглавие, което впоследствие се превръща в книгата..
В първата самостоятелна изложба на Владимир Ванков акцентът е поставен върху индивидуалния път на всеки човек и личностната автономия, на която се крепят изборите и отговорите на екзистенциалните въпроси, пред които е изправен. Изложбата набляга именно на възможностите, които се съдържат във въпроса „А сега накъде?“, подканващ посетителите да..