Въпреки че е на опашката по доходи, българинът не е склонен на компромиси, когато му предлагат нова работа. Дори и осъзнавайки бедността си, българинът не е склонен да поема рискове свързани с професионалната му реализация. Това показват редултатите от изследване на Българската търговско-промишлена палата за мобилността на работещите у нас. По темата разговаряме с Беата Папазова – съветник по европейските въпроси към БТПП
Р.П. Какъв е обектът на проучването за нагласите и кои са изследваните групи – резултатите от проучването са атрактивни, но и провокират въпроси.
Беата Папазова: Във връзка с Центровете за кариерно развитие, създадени по ОП „Развитие на човешките ресурси” част от дейността на Центъра е насочена към лица, които се интересуват от кариерно развитие. Оказва се, че ние не сме много склонни към мобилност. Свикнали сме работата да идва при нас, а не ние – при работата. За това има много причини – народопсихология......
Р.П. Сещам се за Мохамед и планината.....
Б. Папазова: Може би сме повече свързани с родителите, трудно е при преместване в ново населено място да се решат проблеми като работа за съпруга и съпругата, училище за децата.... В много страни в Западна Европа ив САЩ мобилността е нещо естествено, може би там проблемите – битовите са по-добре решени...
Р.П. Може би има и нещо хубаво – българинът е отговорен към семейството си...
Б.Папазова: ...или сме емоционално свързани, не сме свикнали в юношеска възраст да се отделяме от семейството.
Р.П. Даваме ли си сметка, дали професионалният ни статус и професията ни дават възможност за кариерно развитие или това отива на заден план?
Б. Папазова: За нас е най-важно да сме наети някъде, да имаме някакви доходи за семейството, но кариерното развитие придобива значение за по-младите хора. За респондентите ни с висше образование това не е безразлично. Ето защо бихме посъветвали работодателите, когато искат да привлекат млади хора, да им предоставят и възможности за развитие....
Р.П. Какво показват данните от анализа Ви за Пловдив?
Б.Папазова: Интересно е, че желанието за промяна в професионалната област за Пловдив е сравнително високо – 53% от анкетираните заявяват, че искат да си променят професионалната област, друго интересно е, че е твърде висок процентът на хората, които искат да започнат работа в друга фирма. По отношение на мобилност обаче като голям град, Пловдив не стои на първо място - 13% са склонни, че искат да отидат в друг град и всички те – в чужбина. Чуйте още тук:
В двора на Хуманитарната гимназия "Св. Св. Кирил и Методий" ще бъде построена новата сграда на ОУ „Александър Батенберг“. На последната сесия бе взето решение за намалени отстояния при проектирането и строителството на новото училище. В същото време от ПП-ДБ продължават да настояват новото училище да бъде изградено върху съседни имоти от..
В Административния съд в Пловдив вчера бе гледано дело по жалба на Мирослав Беляшки срещу отстраняването му от директорския пост в Митница Пловдив. Беляшки се възползва от правото си на отговор, за да обясни повода да подаде жалбата, както и своята гледна точка към задържането му през април тази година и последвалото обвинение за превишаване на..
Факултетът по обществено здраве ще дипломира първия випуск лекарски асистенти, съобщиха от Медицински университет в Пловдив. От факултета информират, че средният успех от следването на 14-те завършили е 4.84, а от държавните изпити – 5.12. На тържествената промоция дипломи ще получат общо 187 бакалаври от специалностите „Медицинска сестра“,..
Въпреки че синдикатите определят бюджет 2026 като възможен, и те имат съображения към предложената рамка и резерви към начина, по който е изготвен. Икономическият анализатор от КНСБ Петър Мишев подчерта, че липсата на реален социален диалог между държавата, бизнеса и синдикатите тази година е притеснителна. Добави, че това напрежение е..
Напрежението между държавата и работодателите се задълбочава след бойкота на последните заседания на Тристранния съветза сътрудничество. Кабинетът вече обяви, че ще приеме проектобюджета без допълнителни обсъждания. Пред Радио Пловдив председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че бизнесът не е..