Държавата прекрасно е дефинирала какви са единните изисквания към бензина и дизеловото гориво, стандарти има. Проблемът обаче е, че контролът на държавата не е еднакъв към бензиностанциите. Това коментира изпълнителният директор на на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев.
Има търговски обекти, които спазват всички изисквания, свързани са с НАП и непрекъснато са подлагани на контрол. Има обаче и други, които нарастват в геометрична прогресия и никой не ги контролира – ведомствените. Те не съществуват за контролните органи и слагат в горивото каквито съставки си искат, продават на дребно. Ето защо схващаме изказването на премиера като желание да се постигне контрол и върху тези бензиностанции..
При нормално регистрирани бензиностанции като търговски обекти 2 700-2 800, ведомствените регистрирани наскоро по искане на министъра на финансите 6000, според нас са над 15 000. Много от тях не искаха да излязат на светло и не се регистрираха, коментира Делчев. Той подчерта, че според МФ като обем, с който те търгуват, са около 40%. Той изрази надежда, че заявеното от премиера с такава категоричност и предприетите мерки, ще финализират процеса за контрол върху бензиностанции.
Големите вериги печелят от оборотите и не могат да си позволят да мамят. В тях контролът е засилен, защото печелят от това, че гражданите им вярват. Ведомствените не могат да покрият изискванията на държавата за търговия с горива, заради малките обороти и започват да крият данъци и да мамят.
Делчев заяви още, че държавата е длъжна да влезе в ролята си. В малките общини от Пловдивска област има около 2-3 нормални търговски обекта, които нямат клиенти и около 30 ведомствени бензиностанции, които продават по занижени цени. И се питаме как се постига това – ами като крият данъци или като слагат в горивото опасни неща за автомобила и за сигурността на водачите. Делчев уточни, че самият той зарежда само от големи вериги.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..