Литературен салон SPIRT & SPIRIT в клуб „Петното на Роршах" представя литературния манифест ΧΑΟΣ ! Началото е в 19 часа.
Хаос е отворена група за съвместни действия в областта на поезията и философията, включваща на този етап Камелия Спасова, Огнян Касабов, Юнуз М. Юнуз, ВБВ, Димитър Божков и Мария Калинова. Инициативата им е породена от желанието да се осмисли съвременното състояние на българската (но не само) литература и култура, както и тяхното вероятно бъдеще. За тази цел е написаният съвместно преди година литературен манифест. Между тезисите му е че, литературата дава смисъл, а истински кризисната точка на българската литература ще бъде (отново) съдбата на българския език .
Хаос, редакторски манифест, публикуван на 15 юли 2015 г. в „Литературен вестник“, а сега може да се прочете и в този самостоятелен сайт:http://314etc.com/chaos/.
тезиси на π
1. Принципът на флуктуацията е хаосът. От хаоса – ред, от хаоса – безредие.
2. Мъртвото е добра почва.
3. Редакциите са по-ценни, по-продуктивни от редукциите.
4. 3,14159…
5. Езикът е материален, веществен и се съпротивлява; той самият е начин за съпротива.
6. Трябва периодично да се минава отвъд езика: мисъл – слово – дело.
7. Литературата дава смисъл. И експериментира с границите на безсмислието.
8. Литературата е далечина и територия.
9. След (тоест преди) литературата-като-нововременски-проект идва езикът, словесността и книжнината.
10. Истински кризисната точка на българската литература ще бъде (отново) съдбата на българския език. Националната литература има три големи слепи петна: българската литература, писана (на други езици) извън България; наличието на поне два други големи езика освен официалния; и отношението към литературата на македонски.
11. Съвременната литература пропусна прехода: улови политическото, но не и социалното.
12. Най-същественото събитие в българската литература за последните 15 години е, че тя преживя медийно-пазарна нормализация и институционализация. Този процес ще се засилва.
13. Днес поезията преодолява опозициите (А срещу не-А) чрез материалността и случайността.
14. Литературата се срещна с машината. Разграничаваме простото подражание на машините от хаотичното подражание в литературата.
15. Възвишеното сега функционира консервативно (и реанимира въображаеми йерархии), затова се обръщаме към радикално хаотичното.
Станаха ясни номинациите за наградите „Икар“, връчвани от Съюза на артистите в България. Актьорът Явор Милушев получава наградата „Икар“ за изключителен принос към българския театър, съобщиха от актьорската гилдия. Призът „Икар“ за чест и достойнство се присъжда на 76-годишния актьор - ветеран в Пловдивската драма Стоян Сърданов. Ето..
Играещият режисьор Ивомир Игнатов- Кени и актрисата Здравка Христозова от театър "Хенд"гостуваха във "Вход свободен", за да разкажат за чисто новия гвоздей в репертоара на театъра. "Шекспир x 5"е новият бризантен авторски спектакъл на театър "Хенд", плод на обединената муза на Кени и Здравка . Резултатът е вихрена и необуздана клоунада, която..
Представяне на „Черната книга“ на Свами Тиртха ще направи известният журналист Георги Тошев, в Дом на културата "Борис Христов", в Пловдив. Събитието е тази вечер от 18 часа. Книгата съдържа 366 медитативни техники за всеки ден. Почитателите могат да вземат лични автографи от автора. Свами Тиртха е любим автор на музикантите Роби Уилямс и..
С научна конференция и изследване „Средиземно море: преплитане на цивилизации, религии, култури“, която ще се проведе на 7 февруари, Драматичния театър в Пловдив започва нов интригуващ проект. Това се два първите два етапа към създаването на мащабен мултижанров спектакъл „Преплетения човек“ в търсенето на общия код на средиземноморския човек през..
Изложбата „Родопската теснолинейка – 80 години история“ се открива днсе в залата за временни изложби на Регионален исторически музей – Пазарджик. Тя е подготвена от музея и Гражданско сдружение „За теснолинейката“, като представя историческа ретроспекция на последната железопътна линия с междурелсие 760 мм в България, която води началото си от 1920..