Предстоящото въвеждане на ТОЛ такси по българските пътища изведе на протест автобусните превозвачи. Под надслов "Не на сивата икономика" в протестното шествие в София се включиха около 150 автобуса, над 20 от тях пристигнаха от Пловдив.
Паралелно шествие се проведе и във Варна. Автобусите там поставиха табели с надпис: „Протест”.
Превозвачите настояват за отмяна на ТОЛ таксите за междуселищните автобуси, изработване на нова републиканска транспортна схема и еднакви условия при възлагане на поръчки при обществен превоз на пътници.
ТОЛ таксите ще доведат до поскъпване на услугата с 15 % - обяви пловдивският превозвач Веселин Дошков от Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи:
Въвеждането би довело до около 15 % натоварване на разходите на превозвачите.
Около 50% от всички превози в страната са в сивия сектор, а нерегламентираните превози са един от най-големите проблеми на автобусните фирми.
Във всички направления има нерегламентирани превози.
За тях данъци не се плащат, а това допълнително увеличава фалитите сред превозвачите. Относно Пловдив Веселин Дошков посочи:
Отидете на колелото на панаира в посока Маноле да видите как таксита едно след друго пътуват на цената на билета до Маноле и други населени места. И това продължава с години.
Превозвачите настояват за ефективна борба на държавата със сивия сектор в бранша. Искат и механизъм за компенсации. Протестът им е предупредителен. Ако до 10 май държавата не реагира, превозвачите ще организират нов, по - масов. Ако и тогава не бъдат чути, ще преминат към ефективни протестни действия, няма да превозват пътници, може да се стигне и до улични блокади.
Междувременно, министър Ивайло Московски обеща до три месеца да бъдат изчистени исканията на превозвачите, касаещи транспортното ведомство.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..