Класирането по медали на Олимпиадата е своеобразно отражение на водещите геополитически процеси и сили в света, коментира за Радио Пловдив журналиста Георги Атанасов. Освен като спортен журналист, той е и политически анализатор и автор на коментари и книги и в двете зони.
Германия се нарежда на пето място, но тук има едно продължение на геополитическия паралел – представете си какъв отново виртуален актив биха могли да имат германците ако имаше и спортната супер сила ГДР, която до преди четвърт век водеше битка с гигантите САЩ и Съветския съюз в леката атлетика, в плуването и в още много дисциплини.
Класирането продължаваме още по-надолу нашата разходка спортна историко-политическа. Представете си какъв актив щяха да имат нашите комшии от бивша Югославия, която в момента е раздробена на няколко държави. Тук е много интересно да подчертая, че е изключително представянето на Сърбия в колективните спортове. Сърбите и хърватите проектират своите национални амбиции и претенции за доказване национално чрез спортните игри, които имат най-голям социален и политически заряд и популярност. Това е много важен извод на фона на разрухата на българския спорт.
За българското участие, какво да ви кажа – има една приказка – за мъртвия или добро или нищо. Разбира се, не искам да стигам чак до такива тъжни обобщения. Първо, да отдадем заслуженото и уважението към българските медалисти – трите медала, които България спечели, но като цяло България се представи трагично на тази Олимпиада, както и на предишните. Аз смятам, че независимо от всичките ни беди през изминалия преход, за който вие споменахте, че съм написал една книга „Проклятието на прехода”, независимо от всичко, което ни се случва от четвърт век и повече насам, все пак България не е чак такова геополитическо джудже каквото изглежда на спортното поле, защото при нас е особено болезнено сравнението от една страна с комшиите – Сърбия, Хърватска, Румъния, Гърция, Турция, които всичките имат златни медали и в отделни случаи ярко присъствие, споменах и много болезнено сравнение със самите себе си. Само да си спомним, че на последната така да се каже „комунистическа” Олимпиада, защото спортът колкото и да е идеологизиран е национален, а не партиен, на Олимпиадата в Сеул през 1988 г. малка България беше на седмо място в класирането по нации.
Българската политическа класа след 10 ноември 1989 г. сред многото престъпления в своя негативен актив трябва да запише и съсипването на българския спорт.
Ццялото интервю с Георги Атанасов е в звуковия файл.
Центърът за анализи и кризисни манипулации заедно с агенция „Мяра“ измериха индекс на общественото напрежение от 6,09 пункта, който социалозите отпределят като висок. Той е за периода 1 юли - 30 септември. Политологът от Центъра Александър Христов уточни, че това е първият индекс и от следващите ще зависи дали скалата на общественото напрежение..
Агресията в училище е тема на седмицата. Свидетели сме на поредица криминални случаи с ученици в София, едно дете е убито. Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев призна днес, че е факт, че през последните десетилетия е отслабена възпитателната функция на българската образователна система . Министерството на образованието и науката..
"Решението да не бъда вече на този пост не е мое, а на кмета на община Пазарджик", заяви на пресконференция Таня Колчакова–Янева, която до преди дни заемаше длъжността заместник-кмет, отговарящ за образованието, културата, младежките дейности и спорта в общината. "Никога политиката не е била моя самоцел. Приех да бъда заместник-кмет, защото..
Дигиталната трансформация не е само за администрацията – тя е и за бизнеса! Дейност 3 от Инвестиция C10.I6 осигурява логистична подкрепа за малките и средните предприятия – проектантски бюра, строителни и консултантски фирми, които искат да прилагат СИМ/BIM в своята работа. Дейността включва изграждане на уеб-базирана..
Трябва да има часове за възпитание в социални и граждански умения в училище, за да предотвратим жестоки случаи на агресия сред децата. Това коментира психологът Иван Игов след поредица от случаи, в които ученици наръгаха техни връстници с нож. Той добави, че древните гърци още са използвали училището като средство за възпитание, което..