Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Субсидията за плодове и зеленчуци не трябва да е на калпак или декар

Снимка: Дарина Григорова

Националният съюз на градинарите в България ще бъде домакин на международна среща във Варна от утре под наслов „Градинарят“. Заместник – председателят на браншовата организация Марияна Милтенова потвърди пред Радио Пловдив, че преобладаващата част от плодовете и зеленчуците са внос като една голяма част от тях е нелегална. 

В същото време тя подчерта, че България може да произвежда 40 пъти повече домати, отколкото може да потребява. Според нея с  политиката през изминалите години МЗ унищожи производството на плодове и зелунчуци и доведе секторът до дъното. 

Благодарение на усилията на Съюза и отделните браншови организации, за първи път от две години насам се взимат решения за по- адекватното възстановяване на този сектор. Въпрос на политика и организация е секторът да възстанови произвежданите в миналото количества, подчерта Милтенова като припомни, че в близкото минало определени кръгове и хора подкрепяха търговията и вноса в полза на групировки и партии.

Съюзът на градинарите е съавтор на новия регламент за получаване на субсидия след доказване с  фактури и касови бележки и връщане на пари, ако те се окажат фалшиви. Това е по наша идея и предложение. Ние смятаме, че раздаването на субсидии на калпак или на декар не е надеждно, защото досега някои само засяваха нивите, но не я прибираха. Затова субсидията трябва да се дава на реално произведена продукция. 

Рано или късно всички трябва да излязат на светло на този пазар, обясни Милтенова. Тя разказа, че понякога самите търговци не искат да получат фактури като по тази причина производителите са принудени да плащат реализирани печалби, които не могат да докажат.  Ако се засили контролът на търговците и тържищата картината на сектора ще стане по- светла, смята още заместник – председателят на Съюза.

Български сортове плодове и зеленчуци има, но трябва да има и кой да ги произвежда и да има протекция, както в Румъния, подчерта още тя.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Колите в Европа ще поевтинеят заради митата на Тръмп

От 2 април Съединените щати налагат 25-процентни мита върху вноса на всички автомобили, произведени в чужбина. Такива мерки и в такъв мащаб се въвеждат за първи път в такъв обем, което ще размести много пластове. Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита. Задава ли..

публикувано на 31.03.25 в 16:45

Пеевски диктува дневния ред на правителството и държавата

Ахмед Доган е главният виновник за положението, в което се намира в момента ДПС. Това заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив Орхан Исмаилов, председател на Народна партия Свобода и достойнство (НПСД). По думите му той е наложил модела, според който партията е лидерска, еднолично дружество и всички, които се опълчиха и казваха, какво ще се..

публикувано на 31.03.25 в 16:40

В аптеките в Пловдив няма ваксина срещу менингококи

От днес в регионалните здравни инспекции започна поставяне на ваксината "Нименрикс", която действа срещу част от инфекциите с менингококови бактерии. В пловдивската инспекция също е създадена необходимата организация. В аптечната мрежа в Пловдив обаче трудно може да се намери ваксината срещу бактериален менингит.  Припомнме, че препаратът ще се..

публикувано на 31.03.25 в 15:46

Бизнесът не трябва да се поставя пред здравето на нацията

Бъларската агрохранителна камара настоява за забрана на влагането на насекоми в българските храни и за пълна забрана на имитиращи продукти. „Заради бизнес интереси и печалби, ние не можем да ощетим нацията. Никога не трябва бизнесът да е пред здравословното състояние на българите“, това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на..

публикувано на 31.03.25 в 15:41
ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ

Развитието на летище „Пловдив“ е в карго връзките

Тежкото състояние на летище „Пловдив“ се дължи на липсата на достатъчно правени инвестиции, но то има потенциал за развитие и реализиране на успешна концесия. Силата му би могла да бъде в развитието на карго връзките, но и на транспортните съоръжения около него.   Това коментира изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Поводът..

публикувано на 31.03.25 в 10:44