Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Български шофьори бедстват по 60 часа на границата

На ГКПП Капитан Андреево има български шофьори, които чакат по 50 - 60 часа. Имам шофьори, които от понеделник вечерта чакат и са минали границата едва в четвъртък сутринта, защото опашката е над 20 километра на турска територия. Тези хора буквално бедстват без вода, храна, тоалетни, съобщи пред Радио Пловдив Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи. 

Проблемът започна на българо-турската граница преди 20-тина дни и става все по-трудно. Официално не ни казват каква е причината за огромното забавяне, но по слухове това се дължи на арестите и проблемите на нашите гранични власти, коментира превозвачът. 

Забавяне има и на Видин, но там шофьорите чакат по 7-8 часа. Така на практика цялата държава е блокирана, допълни Траков.

По думите му клиентите негодуват от създалата се ситуация, проявяват разбиране засега, но вече има и провалени сделки. 

За да решат проблема с преминаването на границите, няколко организации на превозвачите са се обединили и вече са изпратили протестно писмо до транспортния министър Ивайло Московски, вътрешния министър Румяна Бъчварова и до финансовия министър Владислав Горанов. Те се надяват на помощ и от страна на премиера Бойко Борисов, за да не се повтаря ситуацията от февруарските протести на гръцките фермери, когато цялата страна бе блокирана. 

Надявам се да не стигаме до протести сега, вярвам, че с диалог можем да решим нелекия проблем, коментира още Ангел Траков. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54