Седем е сакралният час, който всеки актьор чака и дори да няма работа, ако го наблюдавате отстрани, ще видите как той е като завързан кон, който тропа на място и чака да го пуснат в гонката. Това е едно особено нещо – ние сме като кучето на Павлов – светва лампата и ние сме готови за старт. Това заяви директорът на Драматичен театър – Пловдив Кръстю Кръстев.
Светлите часове на деня пък са онова време, в което се случва големият и смислен труд, който влагат всички работещи в театъра - актьор, режисьори и човекът, който ще излезе на сцената, ще бъде подготвен за предизвикателствата от публиката, заяви Кръстев. Освен спектакъла на Лили Абаджиева и Александър Секулов „Няма ток за електрическия стол“ в изпълнение на Краси Доков и Калин Врачански от 19 ч., публиката ще види нещо много любопитно. Тя ще надникне на сцената на Пловдивската драма след ремонта, ще се повози на различни съоръжения, ще види как работят съоръженията, да участват така в действието, а екипите ще им показват всичко това. Те сами ще могат така на сцената да участват в действието. Ако лицето на театъра са актьорите, хората, които подготвят това са много повече. Любопитно е да се види това, което става зад сцената, подчерта Кръстев.
По думите му парите в държавата са толкова, колкото са. Парите за култура никога не стигат, но ние трябва да свикнем с това, че изкуството, за да е добро, то има доста висока цена. Висока цена на хората, които го правят и за всички останали неща, които публиката трябва да види. Изкуството е скъпо, парите никога никъде не достигат. Ние трябва да се борим, когато някой казва „Дайте ми пари и ще видите какво ще правя“ да не звучи „Дайте парите на мен да видите аз какво ще правя“. Не, парите трябва да се дават за продукт. Публиката вече е интелигентна, търсеща, публика, която поставя много високи изисквания. Ние трябва да внушаваме на тези, от които парите зависят, че това не е прищявка. Хората, които работят в театъра най-малко мислят за пари, когато работят. Ние обаче искаме да представим продукт, който да е качествен, безкомпромисен, той иска цена. Това рефлектира и върху зрителя. Затова ни трябва и по- интелигентния зрител. Всеки, който преминава през изкуството, като се докосва до него, става по-интелигентен, по-грижовен, по-добър човек, подчерта Кръстев. По думите му обаче политическият спектакъл, който се представя на хората е от лошите екшъни и не е за Оскар. Крайно време е да залагаме на сериозни неща, да не сме толкова спонтанни, защото понякога спонтанността води до негативни последици.
Чуйте звуковия файл.
Танцьори и певци от „Театър на фенерите“ от китайската провинция Гуейджоу ще гостуват в Пловдив с атрактивно представление. Събитието е посветено на началото на Китайската нова година и е с вход свободен. Тази събота, Регионалният исторически музей в Пловдив ще бъде домакин на атрактивно и любопитно музикално събитие от далечен Китай, което..
Цивилизацията - можем ли я?! Това питане поставя проф. Александър Шурбанов и разсъждава в "Срещи"- те Защо? Нали този термин Цивилизацията е от 1756 г. Поставен е от граф Оноре Мирабо, а тя, цивилизацията е съществувала и преди да получи това име. Какво става с нас-хората от 21 век? На ход е Проф. Александър Шурбанов. Радио Пловдив,..
Изложба изследва устойчивостта на природата, нейната способност да надмогва ограниченията, наложени от човека и въпреки тях да продължава да съществува. Това е втората самостоятелна изложба на художничката Станка Александрова, която е израстнала в Белозем. Мотото на експозицията е "Диви треви". Композициите на творбите и цветовете им изследват..
Предприети са всички необходими мерки за защита на експонатите от изложбата "Древна Тракия и античният свят: Съкровища от България, Румъния и Гърция" в Лос Анджелис от бушуващите в района пожари, съобщи Министерството на културата. Служебният министър Найден Тодоров е написал писмо до ръководството на музея с искане експонатите от България, сред които..
Актьорът Вилиян Гешев представя в Пловдив моноспектакъла „Писмо до баща ми“ по Франц Кафка и авторски текстове. Представлението е тази вечер в театър „Хенд“. Режисьор е Ованес Торосян. Проектът е подкрепен от Чешкия културен център. Това е една изповед, която писах дълго време в съзнанието си, а после за кратко написах и на ръка, за да я..