Седем е сакралният час, който всеки актьор чака и дори да няма работа, ако го наблюдавате отстрани, ще видите как той е като завързан кон, който тропа на място и чака да го пуснат в гонката. Това е едно особено нещо – ние сме като кучето на Павлов – светва лампата и ние сме готови за старт. Това заяви директорът на Драматичен театър – Пловдив Кръстю Кръстев.
Светлите часове на деня пък са онова време, в което се случва големият и смислен труд, който влагат всички работещи в театъра - актьор, режисьори и човекът, който ще излезе на сцената, ще бъде подготвен за предизвикателствата от публиката, заяви Кръстев. Освен спектакъла на Лили Абаджиева и Александър Секулов „Няма ток за електрическия стол“ в изпълнение на Краси Доков и Калин Врачански от 19 ч., публиката ще види нещо много любопитно. Тя ще надникне на сцената на Пловдивската драма след ремонта, ще се повози на различни съоръжения, ще види как работят съоръженията, да участват така в действието, а екипите ще им показват всичко това. Те сами ще могат така на сцената да участват в действието. Ако лицето на театъра са актьорите, хората, които подготвят това са много повече. Любопитно е да се види това, което става зад сцената, подчерта Кръстев.
По думите му парите в държавата са толкова, колкото са. Парите за култура никога не стигат, но ние трябва да свикнем с това, че изкуството, за да е добро, то има доста висока цена. Висока цена на хората, които го правят и за всички останали неща, които публиката трябва да види. Изкуството е скъпо, парите никога никъде не достигат. Ние трябва да се борим, когато някой казва „Дайте ми пари и ще видите какво ще правя“ да не звучи „Дайте парите на мен да видите аз какво ще правя“. Не, парите трябва да се дават за продукт. Публиката вече е интелигентна, търсеща, публика, която поставя много високи изисквания. Ние трябва да внушаваме на тези, от които парите зависят, че това не е прищявка. Хората, които работят в театъра най-малко мислят за пари, когато работят. Ние обаче искаме да представим продукт, който да е качествен, безкомпромисен, той иска цена. Това рефлектира и върху зрителя. Затова ни трябва и по- интелигентния зрител. Всеки, който преминава през изкуството, като се докосва до него, става по-интелигентен, по-грижовен, по-добър човек, подчерта Кръстев. По думите му обаче политическият спектакъл, който се представя на хората е от лошите екшъни и не е за Оскар. Крайно време е да залагаме на сериозни неща, да не сме толкова спонтанни, защото понякога спонтанността води до негативни последици.
Чуйте звуковия файл.
Концерт - спектакълът "Да израснеш с Панчо Владигеров" идва в Пловдив.Той е изцяло с творби на големия български композитор в изпълнение на Антонина Бонева и нейните ученици. Част е от проект, който включва издаването на албум с 12 миниатюри за пиано от Панчо Владигеров. Изпълнени ще бъдат както най-популярните му произведения, така и малко..
За десета поредна година, един от най-големите и най-престижни планинарски кино фестивали в света се отправя по традиция към втората си спирка в България - Пловдив. След провеждането му в градчето Банф, Канада през Ноември 2024, най-добрите и отличени филми тръгват на световна обиколка, като посещават над 40 държави по целия свят. През 2025г...
Започна репетиционният процес на новата продукция на Шекспирова компания „Петровден“ – „Ромео и Жулиета: любовта като обред“. Премиерите ще се състоят на 1 и 2 август 2025 г. от 21:00 ч. на традиционната открита сцена в ОУ „К. Величков“, с. Паталеница. "С тазгодишната постановка отбелязваме 25 години от първото представление на „Ромео и Жулиета“ в..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 19.07.202 5г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Маргьорит Юрсенар. Даровете на Алкипа. 80 стр., ок. 3А, Парадокс, 2025. Дейвид Балдачи. Процесът. 472 стр., 5А, Обсидиан, 2025. Гарет Рубин. Холмс и Мориарти. 322 стр., ок.5А, Вакон ЕООД, 2025...
Детският симфоничен оркестър "Дивизи" – Пловдив вече работи по проект, финансиран по Културния календар на община Пловдив. През октомври в Пловдив ще гостува известната българска цигуларка, която работи в Консерваторията в Лозана, Швейцария - Деница Казакова, тя ще проведе с децата майсторски клас. Децата от оркестъра, които са на..