Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Лоша инфраструктура и сигнализация - проблемите в БДЖ

След инцидента, при който загинаха 7 души в Хитрино търсим още от отговорите: защо дерайлира ЖП транспортът у нас?

Включваме Боян Юруков от Франкфурт, Германия IT специалист във финансовия сектор с анализ, базиран на Евростат - Колко опасен е ЖП транспортът в България?

За последните 10 години в България са починали 24 и са ранени 93 пътници. Отделно са починали 9 и са ранени 26 служители на БДЖ. Жертвите сред лицата извън влаковете обаче са в пъти повече – 293 смъртни случая и 232 ранени.

Инцидентът от гара Хитрино е в категорията дерайлирал влак. Такива в Европа има доста малко. У нас се забелязва покачване. Катастрофата попада и в категорията на инциденти с опасни материали. Такива почти няма в Европа.

Интересно е, че в Австрия се срещат често – по два пъти в месеца. У нас, макар да са малко, се забелязва покачване и на сблъсъците между влакове. При тези инциденти, както и при сблъсъците на прелези има най-много жертви.

По брой ранени обаче сме доста зле. Не толкова, колкото Румъния, но сме сред първите места с Хърватия и Словакия. Почти всички случаи са заради неправилно пресичане на прелези от хора и коли. По това, което прочетох, често причината е в неработещата сигнализация и липсата на преграждания, каза пред Радио Пловдив Боян Юруков.




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Маршрутите от селата да не станат градски транспорт

Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център. Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места.  С тях ще..

публикувано на 12.11.25 в 16:46

Бюджетът продължава грешните политики от последните години

Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев.  От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..

публикувано на 12.11.25 в 15:11
Д-р Христо Хаджиев

Все по-млади жени и мъже чуват диагнозата рак на гърдата

Все по-млади жени се сблъскват с диагнозата рак на гърдата. Това съобщи д-р Христо Хаджиев от Комплексния онкологичен център в Пловдив.  Той разказа, че сред пациентите има и мъже, като само за миналата година през отделението по медицинска онкология в центъра са преминали десетина души с такава диагноза.  „За съжаление, все по-често срещаме..

публикувано на 12.11.25 в 10:39
Николай Василев

Държавата е в хронична бюджетна криза, няма стабилизация

Държавата е в хронична бюджтена криза. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив бившият вицепремиер Николай Василева, който коментира проекта за бюджет за 2026 година. Той отхвърли твърденията за стабилизация, и посочи, че проблемите само се задълбочават. Николай Василев смята, че проекта на бюджет е прекалено ляв..

публикувано на 12.11.25 в 10:32
проф. Антоанета Христова

Бюджетът е без приоритети, целта е кабинетът да оцелее

Професор Антоанета Христова, политически психолог и анализатор, в коментар за политическото и икономическото напрежение в България подчерта, че предложения бюджет от правителството не решава реалните проблеми на  гражданите, а вместо това се фокусира върху оцеляването на управляващите.  Бюджетът решава всички други проблеми,  но не и тези, които..

публикувано на 12.11.25 в 10:04