Какъв е вкусът на успеха зад граница, след като е белязан от българските традиции? Как американците могат да използват нашенското кисело мляко като мощно оръжие в битката с наднорменото тегло? Трудно ли е за един българин да успее на пазара в САЩ?
Отговорите идват от Атанас Вълев – пловдивчанин от Америка. По професия – агроном, с душа на артист и музикант, а в крайна сметка – успешен бизнесмен. Той създава българското кисело мляко с марка „Тримона“ в Ню Йорк и още през 2014-та печели първото признание в конкурса „Произведено в Америка“. Наскоро продуктът беше избран за фаворит сред новите млечни продукти там.
Вкусът на млякото „Тримона“ е точно този автентичния на старобългарското. Нищо не е отнето и нищо не е прибавено. Прави се от мляко от американски крави , отглеждани в планински район, който прилича на Родопите и специфичните щамове на бактерията Лактобацилус булгарикус.
Трайността на продукта, набиращ популярсност сред американците е 11 седмици, 77 дни или по малко от три месеца. Постига се с изключително добра санитарна дисциплина и филтрационни системи.
В опаковката е изполвана възможно най-малко пластмаса, кофичката е обвита в картон и оцветена в стилизирани цветове, характерни за фолклорните мотиви от троянската керамика, има и рецепти.
Опитваме се да налагаме нашия продукт като нова категория български кисели млека и сега са само две на американския пазар, уточни Вълев. На този етап се предлага за продажба в специализирани магазини за здравословно хранене.

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...
Пловдивчанинът Наско Вълев, който от 24 години живее в Съединените щати, стигна до финала на конкурса "Произведено в Америка" с българско кисело мляко "TRIMONA", което той произвежда там. Така американците научават за уникалното българско кисело мляко, което никой не може да ни отнеме - казва с гордост Наско Вълев. Със същата гордост, с която..