Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Модернизацията на сухопътните ни войски, а не на ВВС, да е приоритет

| обновено на 26.05.17 в 16:40

Министър-­председателят реагира остро на критиките на президента Румен Радев заради смяната на позицията му и "замразения" проект за покупка на нови бойни самолети и даването на приоритет на сухопътните сили. Той призова темата да бъде обсъдена на предстоящото заседание на Консултативния съвет за национална сигурност. 

В интервю за Радио Пловдив журналистът Емил Спахийски, който от години следи новините и проблемите, свързани с БА заяви, че адмирира фактът сухопътните сили да  бъдат приоритетно модернизирани. Не смятам, че има промяна на приоритетите свързани с модернизацията на Българската армия. По-скоро има преподреждане на тези приоритети, каза той.

Спахийски добави, че авиация може да бъде използване само и единствено за парадни цели, защото сухопътните войски и ПВО са гръбнакът на българската армия. Нашата армия винаги е била сухопътна. Това показват и всичките ни войни. Ние не сме военновъздушна сила от световно значение, ако и да сме хвърлили четире коша с бомби над Одрин, заяви той.

Със самолетите си нашите ВВС могат само да участват в еърполисинга. Така че още веднъж приветствам и подкрепям приоритетът, който Бойко Борисов обяви – сухопътните ни войски. Те са на най-невралгичните места – на мисии в чужбина, границата. Да си купим самолети в момента е все едно да си купим кристални вази, без да имаме плочки и прозорци в една сграда, посочи още Емил Спахийски.

Според него критиките затова какво ще се купува за БА, тепърва ще започнат. В момента  сме подложени на чудовищен натиск да купим едни бракми F16 от Португалия. По-добре при това положение е да продължим да използваме МИГ-овете, с които разполагаме. Затова подкрепям и позицията на премиера по този въпрос. Да купуваме стара техника за 1.5 милиарда няма никакъв смисъл, затова е важно е да пренаредим приоритетите и да харчим парите  по добър начин.

Емил Спахийски обяви, че е песимист съм не за модернизацията на армията, а за начина, по който тя ще се модернизира. Винаги в последният момент се намесват лобита, които успяват да прокарат интереси. 

Той даде като пример пример батальона в Смолян, който разполага с камиони идеални за пустинята, но не и за пътищата на Родопите. Сега тези камиони стоят като за парад, защото  няма пари за ремонт за тях, а войниците карат старите ЗИЛ-ове. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29