Йвайло Московски да си подаде оставката като министър на транспорта, защото отговаря за най- корумпираната система и не може да се справи с проблемите- призивът е на на Борис Гаврилов, който оглавява Общото събрание на Българския автомобилен съюз. С него разговаряме за пороците в системата за издаване на шофьорски книжки и неуспешните опити да се спре войната по пътищата.
Последните години десетки служители на ДАИ са хванати в корупция, поредният случай отпреди седмица само доказва, че това е една от най корумпираните институции в страната. И сега- министърът предлага всички изпити да минат отново през тях.
Това е абсурд и провал на държавната политика. Не може да се дават изпитите на хора, които са доказано корумпирани
Целта на предлаганите промени е да продължат да се наливат пари в държавната кошница, с обяснение, че уж се бори корупцията.
Гаврилов обяви като неуместно предложението при провеждане на изпита по кормуване да се изолира инструкторът от присъствие в колата. Той е един вид коректив, дори заради некомпетентните в някои случаи изпитващи, които дори не са се качвали на мотоциклет или камион, а преценяват качествата на курсистите.
По неговите думи, откакто ДАИ през 1999 г. пое изпитите- продаването им е нараснало, никога преди това в КАТ не е имало такава корупция.
На въпрос как служителите на инспекцията се свързват с курсистите, за да им поискат подкупи, Гаврилов обясни, че те издирват "калпавите" и им предлагат безпроблемно минаване на изпита срещу определена сума пари.
Представители на големите обучаващи фирми предлагат изпитният процес да отпадне като ангажимент на държавните органи, в които хората се държат на ниски заплати и са лесни за изкушаване. Един от пътищата за избягване на корупцията е да се създаде Асоциация, която да обедини всички учебни форми и тя да излъчи най- добрите специалисти за изпитни комисии.
Добрите пътища, с маркировки, пешеходни зони, адекватни знаци за задължителни за преборване на войната по пътищата - смята още Борис Гаврилов.
Цялото интервю с него е в прикачения звуков файл.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..