Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Искаш ли да впечатлиш една жена - подари й букет от череши!

Реколтата от череши тази година в България е поне с 30% по-слаба отколкото през други години, цената им е висока, а същевременно българските череши се изкупуват два пъти по-скъпо в съседните страни. Не случайно вече битува анекдот, че "ако мъж иска да впечатли една жена, вече трябва да й подари букет от череши!". 

Причината за ниските добиви обаче  е в лошото оплождане на цветовете. Това се дължи на твърде студеното за черешовите дървета време, коментира фермерът от с. Трилистник Красимир Кумчев. Заради това и първите череши, които се появиха, бяха вносни, на цени около и над 50 лв/кг. Едва след това на пазара излязоха и българските, с цена около 10 лв./кг., обясни  той. 

Когато се говори за цени на черешите обаче, задължително се взема предвид качеството на плодовете. Така че, който се оплаква от ниска изкупна цена на продукцията си, това се дължи на ниското качество, продължава Красимир Кумчев. 

Според него проблем с пазара на череши никога не е имало. По овощните градини у нас в момента ма повече румънци, отколкото на морето, шегува се фермерът.  

По думите му, най-голям производител в бранша е Турция, следвана от Италия и Испания, а също и България. Ние дори имаме съществено предимство от около 20 дни при зреенето на черешите, което си е истински подарък от природата. Би било огромна грешка това да не се използва, категоричен е той.  

Средният надник за бране на череши варира между 35-40 стотинки за килограм, като според качеството им достига и до 50 стотинки. В този смисъл, един сръчен работник спокойно си изработва по 50 лева на ден, уверява фермерът. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Добро утро, ден!" с д-р Ваня Танчева-Манчева

В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта.  Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..

обновено на 04.05.24 в 13:04

Бързата забрана на хазартната реклама е много съмнителна

Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..

обновено на 02.05.24 в 16:06

Необходима е промяна в детското здравепазване

Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..

публикувано на 02.05.24 в 15:51

Преподавател от ПУ подарява книга за маркетинга

" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..

обновено на 02.05.24 в 12:23

Радикализираното говорене между партиите ще расте

В програма "Точно днес" разговаряме с политолога и експерт по изборни системи  Даниел Стефанов , който прогнозира кампанията, която се открива от 9 май за изборите 2 в 1, говорим още за надпреварата на партиите и за технологията на този вот, където бюлетините пак ще са опция за гласуване, наред с машините.  Даниел Стефанов каза по повод, че..

обновено на 02.05.24 в 12:23