Българското правителство получи разрешение от ЕК да помогне на БДЖ с 224 милиона лева. Петър Бунев е синдикалист в железниците и смята, че нотификацията от ЕК е много важен документ, защото ако не беше получен, държавната помощ е недопустима.
Според него парите могат да бъдат получени от държавата като безлихвен заем, а покриването на дълга ще освободи средства на компанията за обновяване на влаковете. В момента БДЖ разполага с ограничени възможности, защото се отменят влакове, липсват локомотиви, не достигат вагони.
Дори всичко да се изчисти, най- рано след две години можем да говорим за нови влакове, каза синдикалистът и добави, че поне възнагражденията се плащат редовно, но са ниски и липсват млади хора, които искат да постъпят в железниците.
Автобусните превози са най- големите конкуренти на БДЖ. Ако през 90-те години годишно с влак пътуваха 90- милиона души, през 2008 – 2009-та те намаляха на 38 милиона, а сега са 22 милиона пътници. Статистиката е обратима, но железниците трябва да си подобрят инфраструктурата и услугата, каза Бунев. Според него с въвеждането на тол - таксите услугата на БДЖ ще бъде отново привлекателна. За един вагон сега се плаща между 10 – 13 хиляди лева инфраструктурна такса, докато един автобус плаща винетка от 1000 лева годишно, припомни той.
Полковникът от резерва и председател на Съюза на офицерите от разерва "Атлантик" не е привърженик на парадите, въпреки че на 6 май се вълнува от спомените и принадлежността си към армията. Според него обаче те са инерция и отживелица, характерна повече за тоталитарните държави. Те ангажират твърде сериозен и неоправдан ресурс, а отделно от това..
Професията на военния лекар е предизвикателство, което съчетава хуманизма и отговорността на офицерската кариера, каза в прадаването "Точно днес" на 6 май началникът на Военна болница - Пловдив полк. д-р Ангел Гозманов. Той призна за дефицит на кадри, въпреки че от 2017 година вече има отделна специалност "Военна медицина", но и конкуренцията между..
Научният център по животновъдство и земеделие Смолян е основан през 1928 година. Изследователската дейност в първите години е била насочена в п ородно усъвършенстване на местното родопско говедо и местните породи овце, чрез развъдно-подобрителна работа, съобразена със специфичните природни и икономически условия. Днес в него работят 6-тима научни..
Готови ли сме за въвеждането на еврото като потребители? Мит или реалност са твърденията, че след влизането ни в Еврозоната цените ще се увеличат двойно? Ще чуем коментара на икономиста Георги Вулджев от Експертения клуб за икономика и политика. Според Вулджев няма никакви данни, че присъединяването към еврозоната може да стимулира по-бърз..
Доц. Борис Грозданов от Института за отбрана и международна сигурност коментира в предаването „Ден след ден“ енергийния шок, който преживяха Испания, Португалия и Южна Франция миналата седмица, както и срива на два български мобилни оператора. „Ние делегирахме не само правата си, но и много от способностите и инструментите си на цифровата..