Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тунелът под Централна гара започва през 2019. Най-после!

Дългоочакваният пробив  под Централна гара ще започне през 2019-а година и трябва да завърши до края на 2020, каза за Радио Пловдив инж. Иван Бакалски – ръководител на проекта за рехабилитация на ж.п. линията София – Бургас – Втора фаза.

 Проектът  на НКЖИ за развитие на железопътен възел Пловдив е одобрен и на този етап тече процедура по избор на  изпълнител. Очаква  се договорът да бъде подписан до април.  Като Европейската комисия е оптимизирала сумата от 224 870 000 лева на 202 380 000 лева, съобщи инж. Бакалски. 

Финансирането на целия проект, който е от няколко части,  е по Механизма за свързване на Европа в сектор "Транспорт". Едната част е тунелът под жп Централна гара. 

С този тунел ще се свържат булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“ - мечта на пловдивчани  и урбанисти от 1968г.

Първо ще се извърши пробива под Централна  гара, а след това предстои бутането на Бетонния мост, каза инж. Бакалски и допълни, че неговото съществуване е тапа за жп возилата, която със събарянето му ще се отпуши.

За тунела с дължина около 480 метра са предвидени 40-45 милиона лева. Ще има автобусна спирка и пешеходни зони от двете страни. Но няма да има търговски обекти. Такива ще има в ареала на гарата. За която има концесионер, с който се координират. Над тунела ще се построи сграда за офиси.

Строителните работи по пробива на тунела няма да попречат на рехабилитацията на ЖП гарата, която е пред завършване.

Инж. Бакалски каза още, че строителните дейности, които ще се извършват поетапно, ще променят жп – маршрутите. Някои ще минават през  Филипово, а може и да се наложи пълно прекъсване.

Така става ясно, че домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата ще бъде в схемата на строителните дейности. " Ще се постараем да осигурим удобство на гостите на Пловдив, които ползват жп транспрот ", обеща инж.Бакалски и се извини на пловдивчани в аванс за свързаните със строителството неудобства.

Цялото интервю с инж. Иван  Бакалски е в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Емил Кабаиванов

Без завод за барут военната ни промишленост няма бъдеще

Заводът за барут и боеприпаси, за който германското дружество Райнметал и ВМЗ-Сопот сключиха споразумение, ще бъде изграден върху имот от 518 декара край карловското село Кърнаре. Затова на заседание на Общински съвет Карлово в четвъртък ще се разгледа заявлението на изпълнителният директор на ВМЗ Иван Гецов за промяна на предназначението на..

публикувано на 28.10.25 в 16:52

В България липсва контрол на качеството на водата от ТЕЦ

В топлата вода в Пловдив, Плевен и София има опасни бактерии, зарази и недостатъчно хлор. Това сочи изследване на „Активни потребители”, откъдето предупреждават, че при занижена имунна система ползването на заразена създава рискове за здравето.  Д-р Сергей Иванов от „Активни потребители” е молекулярен биолог и вирусолог. Той обясни, че пробите са взети..

публикувано на 28.10.25 в 15:48

Проектът "Перимед- 2 " е път от науката до практиката в лечението

По-бърз и евтин метод за откриване на мутации на PIK3CA ген при карцином на млечна жлеза при жените са разработили учени от Медицински университет-Пловдив.  Иновацията в областта на персонализираната медицина бе представена по време на информационно събитие по проект ПЕРИМЕД-2, по който работят учени от МУ-Пловдив, ПУ „Паисий Хилендарски“ и..

публикувано на 28.10.25 в 12:25

Отчитат ръст на респираторните инфекции с близо 20% за месец

Увеличават се случаите на остри респираторни заболявания през последния месец. Повишението е с между 10 и 20 %. Това заяви в интервю за Радио Пловдив доктор Костадин Сотиров. Най-много болни има сред децата в предучилищна възраст, а също и възрастните хора, заради хроничните им заболявания, председател на Сдружението на общопрактикуващите лекари..

публикувано на 28.10.25 в 10:55
Красен Станчев

Риск от свръхдефицит в първия евробюджет

Какви са предизвикателства пред проекта на първия евробюджет на страната? Колко постна ще се окаже пицата?  Според икономическия анализатор Красен Станчев, ако за тази година дефицитът в бюджета е 3%, както е по законите и правилата на Европейския съюз (ЕС) и еврозоната, то за следващата има огромен риск за свръхдефицит, който ще бъде следен от..

публикувано на 28.10.25 в 10:27