Дългоочакваният пробив под Централна гара ще започне през 2019-а година и трябва да завърши до края на 2020, каза за Радио Пловдив инж. Иван Бакалски – ръководител на проекта за рехабилитация на ж.п. линията София – Бургас – Втора фаза.
Проектът на НКЖИ за развитие на железопътен възел Пловдив е одобрен и на този етап тече процедура по избор на изпълнител. Очаква се договорът да бъде подписан до април. Като Европейската комисия е оптимизирала сумата от 224 870 000 лева на 202 380 000 лева, съобщи инж. Бакалски.
Финансирането на целия проект, който е от няколко части, е по Механизма за свързване на Европа в сектор "Транспорт". Едната част е тунелът под жп Централна гара.
С този тунел ще се свържат булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“ - мечта на пловдивчани и урбанисти от 1968г.
Първо ще се извърши пробива под Централна гара, а след това предстои бутането на Бетонния мост, каза инж. Бакалски и допълни, че неговото съществуване е тапа за жп возилата, която със събарянето му ще се отпуши.
За тунела с дължина около 480 метра са предвидени 40-45 милиона лева. Ще има автобусна спирка и пешеходни зони от двете страни. Но няма да има търговски обекти. Такива ще има в ареала на гарата. За която има концесионер, с който се координират. Над тунела ще се построи сграда за офиси.
Строителните работи по пробива на тунела няма да попречат на рехабилитацията на ЖП гарата, която е пред завършване.
Инж. Бакалски каза още, че строителните дейности, които ще се извършват поетапно, ще променят жп – маршрутите. Някои ще минават през Филипово, а може и да се наложи пълно прекъсване.
Така става ясно, че домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата ще бъде в схемата на строителните дейности. " Ще се постараем да осигурим удобство на гостите на Пловдив, които ползват жп транспрот ", обеща инж.Бакалски и се извини на пловдивчани в аванс за свързаните със строителството неудобства.
Цялото интервю с инж. Иван Бакалски е в звуковия файл.
Разходът на топлинна енергия ще се изчислява по нови правила, след като и българският, и Европейският съд отмениха използваната досега формула. Не разбирам защо трябва да се прави драма от тези решения, вместо да се търси на-лесния начин, коментира за БНР Пловдив енергийният експерт и бивш зам.-министър на енергетиката Еленко Божков. По думите му..
Не е редно през бюджета на здравната каса да се заплаща труда на медицинския персонал, заяви адвокат Пламен Таушанов член на Надзора на Касата от квотата на пациентските организации, който единствен е гласувал "против" параметрите на бюджета на здравната каса за 2026 г. Подчерта още, че това е незаконосъобразна практика, която продължава вече..
Сериозно напрежение назрява около проектобюджета за следващата година – това предупреждава Атанас Кацарчев от КТ „Подкрепа“ в интервю за Радио Пловдив. По думите му решенията за минималния осигурителен доход и увеличението на осигуровките са взети без обсъждане с работодатели и синдикати. „ Нямаме постановление на Министерския..
Как приключва годината за Старинен Пловдив, разговор с проф. Елена Кантарева-Дечева , директор на общинския институт. За ремонтите на знакови къщи в Стария град и за новите проекти, които ще следим и догодина. "Най-важният проект за реставрация беше знаковата къща "Недкович" в Стария град", каза проф. Кантарева. Тя припомни, че сградата не е била..
Социологът Евелина Славкова от агенция Тренд коментира политическата ситуация в момента, предстоящата ротация на председателя на Народното събрание и мотивите зад действията на ГЕРБ на фона на тежка криза в управляващото мнозинство. Според нея след управляващото мнозинство са успели да излязат бързо от тази криза и то само с една промяна -..