Mоноспектакълът на Иван Юруков - “Пилето, което казва КУ” „каца“ отново в Пловдив събота вечер с два поредни спектакъла на сцената на Кукления театър. Пловдив е първата спирка от есенното турне на спектакъла, който миналата година премина при голям успех в цялата страна. Актьорът е и режисьор на постановката по сценарий на Александър Урумов. Автор на музиката е Михаил Шишков - баща.
Нощ. Склад. Единственият събеседник на пазача е кукувицата. Единственият събеседник на кукувицата е пазачът. В комфорта на това споделено усамотение той разбира, че човешките думи са само илюзия за общуване така, както трудностите са само илюзия за живот. На мъжа е останало едно последно достойнство - отговорността - към фамилната къща, към съпругата, към работата. Но там е празно, навсякъде е празно, завинаги е празно. Светът няма нужда нито от мъжката отговорност, нито от мъжкото достойнство. Звучи циничен въпрос: как стигнахме дотук?
"Докато мълчиш, можеш да кажеш много неща. С поглед, с усмивка... Няма смисъл от думи, за какво са думите? Думите са за нещастните хора – те говорят много и не спират. Говорят, за да забравят, че са нещастни. А щастливите хора не говорят. Щастието няма нужда от думи."
"Пилето, което казва КУ" се оказа едно доста изненадващо пиле. Базиран на разкази от сборниците "Малкото име на дните" /2012/ и "Тиква!" /2013/, този текст беше на прилично ниво и можеше да бъде поставен на сцена още преди три години. Само че нещо не му достигаше. Беше като вкусна торта, на която й липсва черешката. Става и така, но друго си е с черешка. Героят ми разбира езика на животните и си говори с птиците, но не разбира езика на любимата си жена и трудно си говори с нея“, посочва сценаристът Александър Урумов.
За спирките на пилето в националното есенно турне и начините да каже „КУ“ – Михаил Миховски разговаря с Иван Юруков.
Репортажът чуйте в звуковия файл.
Участниците в 29-я Международен фолклорен фестивал обмениха опит в традиционната среща при кмета Костадин Димитров. С изрисувана гилза от военните действия в Украйна съставът от там направи препратка към ролята на културата в тежки времена. Гилзата е паднала в родния град на танцовата група и е гравирана с традиционни фолклорни мотиви от местен..
Пиесата „Разстоянието“ от Тиаго Родригес откри фестивала в Авиньон на 7 юли 2025 г. Този спектъкъл, с копродуцентството на Драматичен Театър Пловдив, ще се играе и на "Сцена на кръстопът" на 17 и 18 септември. Гост в Авиньон бе директорът на театъра Сузана Арутунян - Василевска, която разказа за представлението във Франция и фестивалната..
Древна кариера за производство на глина от римския период разкриха археолози в обект в близост до детска градина в централната част на Пловдив. Находките правят историческа връзка с проучвания от предходни години в съседни имоти и оформят зоната като производствен център на керамика. Повече за археологическите проучвания разказва археологът София..
В Клуб "Неделя" послучай 50-годишния юбилей на камерния женски хор към АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев"- Пловдив разговаряхме с Елица Йорданова- представител на колектива, която ни разказа как се поддържа жива една музикална традиция и за ежегодните срещи на възпитаничките на маестро Киркор Четинян, хористките, които гордо се наричат "четинянки"...
„Снежната кралица”, „Малката кибритопродавачка”, „Дивите лебеди”, „Грозното патенце”, „Малката русалка”, „Новите дрехи на краля” – дори няма да питам дали познахте за кого ще говорим днес. Сигурен съм, всички знаете писателя Ханс Кристиан Андерсен, нещастният човек от щастливата Дания, който ни остави тези и още много шедьоври от света на приказките...