Целта на българското европредседателство не е туристическа реклама на страната ни, не са природните красоти, а политическата акативност и отношения. Големият смисъл е България да покаже, че е в състояние да се впише в европейския дневен ред, каза в интервю за Радио Пловдив коментатора Светослав Терзиев.
Ако у нас в началото на председателството ни е сравнително тихо, то европейската преса изобилства с коментари за страната ни, и те, включително с репликите за "облака от корупция" , "тежка липса на свобода на словото", и най-бедната и корумпирана държава в ЕС, която поне не пречи", са обективни и отговарят на състоянието на страната ни, коментира Терзиев.
Според него, от сериозните предизвикателства за нас е отношението към Полша, а също и към Турция. Темата за Западните Балкани също ще бъде между изпитанията, а това, което България може да направи за себе си, е по отношение на корупцията на най-високо равнище. По темата се говори от години, но нищо не се променя, а е крайно време да се приемат европейските принципи.
Цялото интервю със Светослав Терзиев е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..