Първият интермодален влак тръгва днес от терминала край Пловдив. Композицията е с 34 вагона, всеки с по 20 тона товар и ще отпътува в 18.30 часа за турския град Черкезкой. Очаква се да ще пристигне там утре около обяд.
Влакът е с обща дължина 600 метра, тежи 1600 тона, заедно с товара, и е единствен товарен влак, който ще се движи със 100 км/ч на територията на България.
„Сваляме 680 тона товар и 34 ТИР- а от българските пътища“, каза концесионерът на терминала Илиан Филипов и допълни, че с интермодалния влак значително ще се облекчи трафика по пътищата и опашките на граничните пунктове „Капитан Андреево“ и „Лесово“.
В Чрекезкьой е едниният от двата терминала в европейската част на Турция. Гръдът е на 75 киломтера от Истанбул, има голяма индустриална зона и удобна връзка с пристанищата в Чорлу и Такердак. Линията до там ще се обслужда два пъти седмично. В плановете на ръководството на терминала е да се развие и дестинацията до австрийския град Велс, с което ще се разтоварят е европейските магистрали.
Изграждането на Интермодалния терминал бе свързано с модернизацията на жп линията Септември – Пловдив и е осъществено с финансиране от Оперативна програма „Транспорт“.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..