Натискът върху шофьорите не помага на регулирането на пътното движение и безопасността, каза в интервю за предаването "Точно днес" Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите /БОШ/.
Българските шофьори са добри шофьори и е мит, че само в чужбина карат дисциплинирано. Естествено е, че има нарушители и недобросъвестни хора. Но по пътищата има тормоз, включитело и от проверките, които не помагат на трафика, а напротив - създават тапи и допълнително напрежение, твърди Радков.
Според него в България при промените на законите за пътния травматизъм не се взима под внимание статистиката и не се анализира до какво са довели промените. България е единствената държава страна в света, в която виновни за ПТП-тата в 95 процента от случаите са шофьорите. В световната практика - около 60%. Не се отчита какво е значението на пътя като причина за причиняване на травматизъм. Пример в това отношение е Испания, която свали травматизма три пъти точно след промени, основани на адекватен анали.
У нас даже няма институция, който да следи за пътната безопасност. Пътна полиция няма тези функции.
Сега ни се предлага нов закон, но той е като стария с малки корекции със същия смисъл и затова не се очаква реално подобрение на ситуацията.
Радков акцентира върху предложенията, свързани с продажбата на резервни части, които ще доведат до абсурди ситуации като това дори в рамките на едно семейство с две коли да не могат да се "споделят".
"Чипът" ни не е лош, но важно е какъв софтуер се слага в него, казва събеседникът ни, който е председател на Менса- България. За този софтуер се работи от детска възраст, в училище, в семейството. Когато софтуерът е лош и резултатът ще е такъв.
В звуковия файл чуйте целия разговор.
Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф. Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. В Световния ден на туризма, 27 септември, Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...
Скопие създаваше псевдопроблеми негативен отенък, които да отвличат вниманието от истинските проблеми пред членството в ЕС. Тъкъв беше и измисленият проблем с непоставянето на знамето им при неофициалната среща на президентните на двете страни. Целта на този маньовър беше да се покаже, че България е страната, която саботира диалога и пречи на..
"Това беше изключителна от гледна точка на предизвикателствата година. В нашия край, слава на Бога, нямаше градушки и други природни бедствия, но пък за сметка на това горещините бяха страшни". Такава равносметка прави Георги Джингаров, лозар и винопроизводител от Брестовица. По думите му, ако нашите предци са наричали част от дните през юли..
Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет на Пловдив след парламентарните избори на 27 октомври. Той е включен на второ място в листата на ГЕРБ - СДС за Пловдив град след лидера Бойко Борисов. В интервю за Радио Пловдив Костадин Димитров обясни решението си така: "Нямах колебания дали да се включа в листата, защото за 10 месеца имах много..
Предизборната кампания трябва да бъде по същество. Ние нямаме предизборна програма, а програма за управление, която представяме по време на предизборната кампания, заяви в програма "Точно днес" третият в листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот и депутат в 50-то Народно събрание Георги Георгиев. По думите му още на предишните..