Натискът върху шофьорите не помага на регулирането на пътното движение и безопасността, каза в интервю за предаването "Точно днес" Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите /БОШ/.
Българските шофьори са добри шофьори и е мит, че само в чужбина карат дисциплинирано. Естествено е, че има нарушители и недобросъвестни хора. Но по пътищата има тормоз, включитело и от проверките, които не помагат на трафика, а напротив - създават тапи и допълнително напрежение, твърди Радков.
Според него в България при промените на законите за пътния травматизъм не се взима под внимание статистиката и не се анализира до какво са довели промените. България е единствената държава страна в света, в която виновни за ПТП-тата в 95 процента от случаите са шофьорите. В световната практика - около 60%. Не се отчита какво е значението на пътя като причина за причиняване на травматизъм. Пример в това отношение е Испания, която свали травматизма три пъти точно след промени, основани на адекватен анали.
У нас даже няма институция, който да следи за пътната безопасност. Пътна полиция няма тези функции.
Сега ни се предлага нов закон, но той е като стария с малки корекции със същия смисъл и затова не се очаква реално подобрение на ситуацията.
Радков акцентира върху предложенията, свързани с продажбата на резервни части, които ще доведат до абсурди ситуации като това дори в рамките на едно семейство с две коли да не могат да се "споделят".
"Чипът" ни не е лош, но важно е какъв софтуер се слага в него, казва събеседникът ни, който е председател на Менса- България. За този софтуер се работи от детска възраст, в училище, в семейството. Когато софтуерът е лош и резултатът ще е такъв.
В звуковия файл чуйте целия разговор.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..