Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Временно движението на АМ „Тракия“ при 104-ти километър в посока Бургас се осъществява в активната лента, съобщи АПИ. Причината е катастрофа в изпреварващата лента. Трафикът е затруднен, а движението се регулира от екип на Пътна полиция.
Представители на младежката организация на ГЕРБ от цялата страна се събират в Пловдив. Проявата е обявена като дискусия за фалшивите новини във времето на изкуствения интелект. Ще участват председателят на ГЕРБ Бойко Борисов, премиерът Росен Желязков и вицепремиерът и зам.-председател на ГЕРБ Томислав Дончев. Във форума ще се включат също..
Навършват се 148 години от „Страшното” в Карлово. По време на Руско-турската освободителна война 1877 -1878 г. Карлово преживява най-драматичния шестмесечен период в историята си, наричан „Страшното“. Градът и много селища в долината са разграбени, разорени и много от тях опожарени. Над 800 карловци, сред тях интелигенцията на града: учители,..
На 20 юли се отбелязва шестата неделя след Петдесетница и се почита паметта на св. пророк Илия - Илинден. Той се почита от християните като най-големия библейски пророк и заедно с Моисей - като един от двамата най-велики старозаветни мъже. В деня на св. пророк Илия, пазител на хората от бедствия, се отслужва заупокойна молитва за загиналите..
Жители на Девин затвориха главния път за Смолян и Кричим в знак на протест срещу режима на водата в курортния град. С плакати "Искаме нормален живот", "Девин вода продава, а вода няма!!!", "Не искаме режим на водата", "Искаме бъдеще за Родопите" хората настояха да се направи проверка защо всяко лято градът е подложен на воден режим. Тодор..