Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
В Пловдив - пореден съседски скандал за паркиране прерастна в сбиване между спорещите, съобщават от полицията. Това се е случило вечерта в пловдивския квартал „Кършияка“, където пред входа на жилищна кооперация възникнало скарване между шофьори заради неправилно паркирана кола. Живеещите на адреса баща и 17-годишният му син влезли в саморазправа..
По време на Третата национална среща на производителите на плодове и зеленчуци в Пловдив земеделски производители поискаха промени във връзка с еднодневните трудови договори и тежката бюрокрация, свързана с тях. За проблема те разказаха пред министъра на труда и социалната политика Борислав Гуцанов, с когото си насрочиха работна среща за 5 март в..
Окръжна прокуратура - Пловдив привлече като обвиняеми трима мъже за притежание на 205 килограма марихуана на стойност повече от четири милиона лева. Те са задържани в землището на Ръжево Конаре при специализирана полицейска акция на ГДБОП. Дрогата е открита в микробус и лека кола, разпредена в найлонови пакети. Според изготвената експертна..
Общинският съвет на Пловдив не прие предложението на кмета Костадин Димитров за изработването на Подробен устройствен план за техническа инфраструктура „Улична канализация за битови води по общински пътища и имоти” в Прослав. Имотът се намира от северната страна на улица „Пещерско шосе“ и одобрението на подробния устройствен план е дадено през..
Общинските съветници от ПП-ДБ Веселка Христамян и Борислав Матеев отправиха питане до кмета Костадин Димитров за ползите и щетите от ледената пързалка в Пловдив, която беше демонтирана преди броени дни. Съветниците настояват да се оповестят финансовите ползи и постъпленията към бюджета на администрацията от последните три сезона на реализиране на..