Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
С плакати "Не на еврото, предишната диктатура не въведе рублата! Еврото не, благодаря, избираме лева" хиляди пловдивчани се включиха в протеста на площад "Съединение" . Те изразиха опасения, че цените ще се вдигнат с приемането на единната европейска валута. Те за кратко затвориха централния булевард „Шести септември“ в Пловдив и се..
Пловдивската митрополия отбелязва 1700 години от Първия Вселенски събор, проведен в Никея през 325 г. и празника на небесния покровител на Пловдив и един от 70-те Христови ученици - светия апостол Ерм. Митрополит Николай ще възглави от 9 часа съборната архиерейска литургия на площад „Централен“ от 9 часа. Участие в нея ще вземат..
Пловдив се включва в днешния национален протест срещу въвеждането на еврото в България. Проявата е част от национална протестна инициатива, организирана от Граждански комитет и подкрепена от партия „Възраждане“. В Пловдив протестът ще започне в 12 часа от две места - фонтана пред Община Пловдив и площад „Съединение“. Ще има и шествие по централните..
По традиция празникът започва с ритуален розобер, който тази година ще е в розовите градини край Клисура. Ще се включат самодейци от фолклорния ансамбъл „Розова долина“ и тазгодишната Царица на розата Никол Гаджева. След това на централния карловски площад „20 юли“ започва празничната програма с участието на детски танцови колективи. От Арапския..
Масирано полицейско присъствие с цел "охрана на обществения ред" заради множеството обявени за неделя събития в Пловдив . По повод отбелязването 1700-годишнината от Първия Вселенски събор и празника на небесния покровител на Пловдив – св. апостол Ерм, още от 7 ч. внеделната утрин на главната пешеходна улица ще има осезаемо присъствие на униформени...