Темата за транзитът на руски газ към България не е изненада. Изненадата е, че по тези въпроси пак се дискутира. Няма нищо ново, това което се изговори сега е добре забравено старо.
Това сподели експертът инж. Христо Казанджиев, който коментира новините след посещението на премиера Бойко Борисов в Москва.
Онова, което се каза за различни газови потоци е за масовата публика, а целта на продължилото дори по- кратко от очаквано посещение, очевидно е била друга, предположи Казанджиев без да конкретизира какво има пред вид.
Той коментира българската енергийна политика като силно зависима от руското геополитическо влияние, което се е потвърдило и от тази визита и от отклоняването на възможности за реална диверсификация на доставките.
Такъв е примерът с пълната липса на интерес към газа, който Румъния ще добива от своята територия на Черно море и ще транспортира към ЕС. Трасето ще заработи до 2 години, а ние още не сме проявили дори интерес към него, посочи експертът.
Правителствата на България декларират готовност да следват тази политика, но но реално нищо не правят.
Оказва се , че нашите политици работят за това да обвържат страната все по- дълбоко с руския енергиен сектор.
Цялото интервю с Христо Казанджиев чуйте в прикачения файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..