Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорт, Националния съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи се обявяват против Законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен за разглеждане в Народното събрание.
Той допълни, че превозвачите отдавна настояват да има съсловна организация.
Нашите протести са насочени срещу това, че тя се прави пътнически превозвачи и товарни превозвачи. На тези структури проблемите и интересите са коренно различни. Това ни кара да предприемаме такива протестни действия. Ако се прави такава камара, тя трябва да е отделно за автобусните превозвачи и отделно за товарните превозвачи. Но всичко в този законопроект се слага под една шапка, под едни неясни мотиви – цитира се регламент 10/72 на Европейския съюз, но този регламент дава основните насоки по отношение на лицензирането. Ние с лицензирането в момента нямаме никакви проблеми с Автомобилната администрация – там нещата са добре подредени и организирани, така че това буди някакви притеснения и съмнения у колегите за нарушаване на принципите на представителност. И те са в няколко насоки – по отношение на учредителното събрание, по отношение на управителния съвет, по отношение избора на комисия. Какво имам предвид като казвам това? Съотношението на товарни превозвачи към превозвачи на пътници е десет към едно, т. е. ние няма да имаме никаква представителност и никакъв глас по отношение на избора на тези органи, обясни Дошков.
Превозвачите ще протестират не само на 14 юни, но има решение УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи и за протестно шествие на 25-ти юни, което ще започне от Цариградско шосе, ще мине през Народното събрание, бул. „Мария Луиза” и Централна автогара.
Недостиг на кадри в транспорта
С влизането ни в Европейския съюз се отвориха границите и се разшириха трудовите пазари, Европа изсмука нашите кадри.Държавата трябва да предприеме мерки, да се запълни този вакуум, защото той се отразява категорично и на качеството и на сигурността на нашите потребители – пътниците, коментира още Веселин Дошков.
Родители и ресурсни учители на деца с нарушено зрение настояват държавата да поеме ангажимент за адаптирането на брайлова азбука учебните помагала, които се използват в училище. Това е един от изводите от проведената в Пловдив кръгла маса, посветена на приобщаването на деца с увредено зрение в системата на средното образование, организирана..
До следващата седмица трябва да се направят оценките за това кои клиенти ще бъдат компенсирани с предвидените от държавата средства за липсата на ток в периода от 21 до 31 декември миналата година, каза Петър Костадинов от пресекипа на ЕВН. Той припомни, че тук става дума за извънредните компенсации от общо около 2,2 милиона лева за цялата..
С разноцветни вдигнати ръце, балони и флашмоб бе отбелязан Международния ден на хората с редки болести в Пловдив. В инициативата, която тази година се проведе в двора на Професионална гимназия по хранителни технологии и техника - град Пловдив /ПГХТТ/, се включи и заместник-кметът по спорт и младежки дейности Николай Бухалов. „Днес е денят, в който..
Заради много студеното февруарско време тази година в Пловдив продажбата на мартеници е слаба. Това споделят продавачи на бяло-червените символи на Главната улица, като допълват, че този сезон и цените са по-високи. Въпреки студа десетки хора са разпънали сергии с мартеници из целия град, но най-вече в центъра на Пловдив. По думите им хората..
Парите за здраве в бюджета на Националната здравноосигурителна каса и защо болниците заплашиха с протест ако бъде прието предложението в средата на годината да се намали цената на клиничните пътеки, коментира в програма "Точно днес" д-р Николай Болтаджиев, който доскоро беше член на Надзорния съвет на НЗОК. Той е категоричен, че тазгодишния бюджет..