Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорт, Националния съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи се обявяват против Законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен за разглеждане в Народното събрание.
Той допълни, че превозвачите отдавна настояват да има съсловна организация.
Нашите протести са насочени срещу това, че тя се прави пътнически превозвачи и товарни превозвачи. На тези структури проблемите и интересите са коренно различни. Това ни кара да предприемаме такива протестни действия. Ако се прави такава камара, тя трябва да е отделно за автобусните превозвачи и отделно за товарните превозвачи. Но всичко в този законопроект се слага под една шапка, под едни неясни мотиви – цитира се регламент 10/72 на Европейския съюз, но този регламент дава основните насоки по отношение на лицензирането. Ние с лицензирането в момента нямаме никакви проблеми с Автомобилната администрация – там нещата са добре подредени и организирани, така че това буди някакви притеснения и съмнения у колегите за нарушаване на принципите на представителност. И те са в няколко насоки – по отношение на учредителното събрание, по отношение на управителния съвет, по отношение избора на комисия. Какво имам предвид като казвам това? Съотношението на товарни превозвачи към превозвачи на пътници е десет към едно, т. е. ние няма да имаме никаква представителност и никакъв глас по отношение на избора на тези органи, обясни Дошков.
Превозвачите ще протестират не само на 14 юни, но има решение УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи и за протестно шествие на 25-ти юни, което ще започне от Цариградско шосе, ще мине през Народното събрание, бул. „Мария Луиза” и Централна автогара.
Недостиг на кадри в транспорта
С влизането ни в Европейския съюз се отвориха границите и се разшириха трудовите пазари, Европа изсмука нашите кадри.Държавата трябва да предприеме мерки, да се запълни този вакуум, защото той се отразява категорично и на качеството и на сигурността на нашите потребители – пътниците, коментира още Веселин Дошков.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...