Стамболийски ще е първата българска община с безплатен транспорт за гражданите. Това съобщи в интервю за Радио Пловдив кметът Георги Мараджиев. По думите му след направени финансови разчети, в края на годината гражданите ще могат да ползват градския и междуселищния транспорт напълно безплатно. Той е категоричен, че идеята е напълно осъществима и според възможностите за община от среден тип, каквото е община Стамболийски.
Всички разходи ще бъдат поети от общинския бюджет, като за целта ще направим необходимите икономии. По този начин ще се превърнем в първата българска община с безплатен транспорт за гражданите. Едновременно с безплатния транспорт ще имаме и собствени автобуси. Веднага след като изтече договорът с фирмата, която в момента извършва услугите по транспорта, тази дейност ще се поеме от общински автобуси. За целта общината ще закупи два автобуса за превоз на жителите и по този начин въпросът с транспорта на територията на общината ще бъде решен изцяло, обясни кметът Мараджиев.
Той уточни, че след 20 години от тази година е възобновен градският и междуселищният транспорт в общината.
В момента разходите, които плащаме на транспортната фирма, която извършва тази услуга, са прекалено големи за размерите на община Стамболийски. Нашите изчисления сочат, че ако общината си закупи собствени автобуси, на цена приблизително около 40 хиляди евро за всеки, ако се назначат двама шофьори и се пресметнат разходите за гориво, то на Общината ще са необходими 3-4 хиляди лева на месец за транспортната услуга. В момента Община Стамболийски плаща за тази услуга над 10 хиляди лева, обясни Мараджиев.
По думите му, Стамболийски ще спестява около 7 хиляди лева на месец, а за годината над 140 хиляди лева и направената инвестиция ще се изплати в кратки срокове - до две години.
Автобусите ще са от типа градски рейсове със специални места за хора с увреждания и с платформи за инвалидни колички. В тях ще има достатъчно обособено място и за самите колички, а платформите ще могат да се ползват и от майки с детски колички.Трябва да обърнем внимание и на социалната политика. Винаги съм казвал, че хората са най-важното нещо, категоричен е Георги Мараджиев.
Цялото интервю с кмета на община Стамболийски може да чуете от прикачения звуков файл.Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..