Шест месеца преди Пловдив – Европейска столица на културата – организатори на събития, които попадат в програмата със спечелени проекти, искат промяна в начина на финансиране и повече подкрепа от екипа на фондация „Пловдив-2019“.
Писмото е покана за разговор с фондация „Пловдив 2019“. Целта е да изпълним проектите по-качествено, по-лесно и без стрес. По някакъв начин това ще доведе до по-голямата тежест и стойност на онези неща, които правим, това заяви Кръстю Кръстев, директор на Драматичен театър-Пловдив.
Искането за увеличаване на авансовото плащане, се прави сега, защото остава малко време до Европейска столица на културата
Както знаете – сроковете са много кратки, а когато човек започне да прави такъв проект, излизат и много допълнителни неща, които не е възможно да се планират докрай. Хората, които реализират по-малките проекти, попадат в много стресови ситуации. Смятам, че този проблем може да се реши, обясни Кръстю Кръстев.
Качеството на проектите за „Европейска столица на културата“ няма да пострада, убедени са Кръстю Кръстев и Кирил Велчев
Не смятам, че качеството на проектите ще падне, но смятам, че в някои случаи може да се придобие още по-голямо качество. Като виждаме, че нещата имат потенциал да станат още по-добри, защо да не го използваме?, пита Кръстев.
Изпълнителният директор на Фондация „Пловдив 2019“ Кирил Велчев заяви, че писмото на творците ще бъде гледано на заседание на УС на Фондация „Пловдив-2019“ утре, а днес то ще се обсъди от финансистите и юристите на организацията.
Мисля, че е съвсем нормално да вземем под внимание някои неща, които са свързани с авансовото плащане на проектите и то да бъде малко по-високо. Но има и друга гледна точка – съгласете се, че 70% авансово плащане на проект – нали разбирате, че ние сме една публична структура, разходваме средства на гражданите на Пловдив, заяви Велчев и допусна, че може да се говори за авансово плащане на 50% от сумата на проектите. Окончателното решение ще се вземе от УС.
Кирил Велчев обаче е категоричен, че няма да се стигне до откази от проекти, ако сегашния модел на финансиране не се промени.
Интервютата с Кръстю Кръстев и Кирил Велчев можете да чуете в звуковия файл.Театър „Васил Друмев“ – Шумен представя в Пловдив две от най-впечатляващите си постановки това лято – „Балерината, която запали оперетата“ и „Дабъ дешил ине“. На 20 и 27 август 2025 Лятно кино "Орфей" ще се превърне в сцена на театър, контрастни настроения и различни театрални светове – от изповедта на една прима балерина до абсурдната..
Новата стихосбирка „Под бомбетата на дърветата“ на Даниела Найберг ще бъде представена в Народна библиотека „Иван Вазов“ - Пловдив. Авторката пристига от Сиатъл, САЩ и ще участва в срещата заедно с поета и писател Азис Шакир Таш. Началото на разговора е от 19 часа. Входът е свободен. Книгата ще бъде представена и на 13 август, на..
Тъмните векове. Осемстотин години след Христа. Римската империя е мъртва вече от три столетия. Варварите, които разрушават Рим, сега владеят цяла Европа. Династията на Меровингите, франки, които през V век приемат католицизма, буквално се разпада. Те управляват държава, разположена върху голяма част от земите на днешна Франция, Германия, Нидерландия и..
В Клуб “Неделя” ни беше гост Антон Радославов- режисьор, сценарист и композитор на мюзикъла “Йоан- синът на гърма” заедно с изпълнителя Виктор Макаров. Те разказаха за създаването и успеха на мюзикъла, който ще гледаме за пръви път в Пловдив на сцената на Античния театър следващата събота. Създател, режисьор, сценарист и автор на музиката е Антон..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 09.08. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ивана Бодрожич. Синове, дъщери. 240 стр., ок.4А, Парадокс, 2025. Джоджо Мойс. Под едно небе. 448 стр., ок. 4А, Хермес, 2025. Дийн Кунц. Пазители. 480 стр., ок. 7А, Изток-Запад, 2025. Лиу..