Когато има неизправност на пътя, тези проблеми не трябва да се замитат, защото те ни учат, че пътната инфраструктура влияе основно на пътната безопасност, и когато 12 месеца се подават множество сигнали за един конкретен пътен участък, трябва да се вземат незабавни мерки, независимо кой е стопанинът на пътя, заяви Владимир Тодоров председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, който участва в извънредната среща в Министерския съвет за автобусната катасатрофа.
Тодоров каза, че първото, което трябва да се направи, е да се разбере кой носи отговорността за катастрофата край Своге и какви са причините за нея.
Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия.
Защо и кой не си е свършил работата, след като пет пъти са подавани сигнали ?
Ние бяхме първите, които сигнализирахме Пътната агенция, че там има проблем, че там има идентични катастрофи и като податели на тези сигнали ние искахме да видим кой и защо не си е свършил работата.
Стана ясно, че Пътната агенция след нашите сигнали прави собствено проучване, то доказва нашите твърдения, правят лабораторно изследване, замерва се износеността на асфалта, след което те по свои правомощия взимат отношение и вече по разписани договори се опитват да накарат фирмата строител, която поддържа и гарантира това съоръжение да вземе мерки. Макар че фирмата строител, макар че пътят е в гаранция, на взема и последваната среща дори е била на 15 август, но представителите на фирмата не са подписани тези протоколи и в крайна сметка се стигна до този инцидент.
АПИ има правомощията да действа като в аварийна ситуация, да затвори този път или да започне авариен ремонт за собствена сметка, който после да фактурира. Защото през съдебните процедури са са години това няма да е ефективно. Последната и среща с фирмата изпълнител е била на 15 август, но нищо не е направено. След като от изпълнителя Трейс груп заявяват, че те нямат вина, кой носи тогава голямата отговорност ?
Според Тодоров няма да има проблем с изплащането на застраховките, въпреки че не минал прегледа, автобусът има застраховка. Има и застрахвок ан местата и гражданска отговорност, днес чухме, че застрахователя е стартила изплащане на медицинските средства, така че хората ще бъдат финансирани и обезвъзмездени.
От Българската асоциация на пострадали при катастрофи са обявили телефон за съвети при процеса на изплащане на застраховките 077 17 112 .
Цялото интервю с Владимир Тодоров е в звуковя файл.
Около гръцкия остров Санторини н аблюдаваме доста интензивна поредица от земетресения с магнитуд между 4 и 5 по Рихтер. През последните два дни са регистрирани 15 труса с матнитуд 4 . Епицентърът не е на Санторини , обхванати са няколко острова. Голямата част от трусовете са в морето , но се усещат на островите. Това заяви пред..
Поръчката на общината, която трябваше да надгради системата на "Индра" за управление на градския транспорт и трафика въобще не е това, което ни се обясняваше през 2023-та година. Това ни стана ясно от доклада на заместник - кмета Ерол Садъков, коментира общинският съветник от ДБ Владимир Славенски, който е член на транспортната комисия в ОбС...
Община Раковски кандидаства тази година за държавно финансиране с проекти за над 10 милиона лева. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Павел Гуджеров, кмет на Раковски. „Не пропускаме да кандидатстваме по нито една програма, затова Община Раковски се развива толкова добре. Предстои да кандидастваме по Програмата за развитието на селските..
В навечерието на Световния ден за борба с рака, който се отбелязва на 4 февруари, КОЦ-Пловдив отбелязва ръст на преминалите пациенти през лечебното заведение през миналата година. „Броят им се е увеличил с около 700. Има и още една негативна тенденция, която забелязваме през последните години – увеличение на пациентите с онкологични..
Изборни правила на поправителен изпит. Какви трябва да са промените за да се избегнат съмненията за чесността на вота? Според председателя на Управителния съвет на Института за развитие на публичната среда Диана Ефтимова за последните десет години, откакто през 2014 година бе приет сегашният Изборен кодекс, в него са направени почти 80 предложения..