Едно от първите неща, което трябва да се направи, е да се провери спешно има ли друг казус като пътя край Своге, заяви Нестимир Ананиев експредседател на Транспортната парламентарна комисия в 34-то Народно събрание . Да излезде МРРБ/ съответно и Пътната агенция/ и да каже, на колко фирми са изпратил писма с повече от две напомняния, и фирмата изпълнител нищо не прави. Това единичен случай ли е?
На брифинга вчера излязоха много притеснителни неща. За пръв път от официална трибуна се каза, че ще се търси отговорност на държавни служители. Пет пъти МРРБ са канили фирмата. Обаче възникват няколко въпроса – обикновено, когато се прави такъв път има гаранция, което значи 54 млн лева общо и въпросът е по какъв начин държавата може да накара такава фирма да си свърши работата и когато има такава парична гаранция би трябвало след второто напомняне да се вземе тази гаранция за оправяне на пътя, всъщност, затова се оставя и депозитът. Ако се окаже, че тя е върната, защото ако някой се е разпи9сал, че този път отговаря на всички стандарти и другото нещо, има ли други такива пътища в цялата страна, при които се подканват изпълнителите да си оправят гаранционните дефекти, а те не го правят. Нека МРРБ да излезе официално с тази информация, за да се види това един казус ли или говорим за 100 казуса такива.
Той постави въпроса КОЙ е приел пътя след ремонта за 23 милиона евро, с тази бутафорна мантинела, който път скоро е дефектирал и е довел до катастрофата. Беше казано, че пътят е бил приет като отлично направен, без никакви забележки, след като е очевидно, че не е така. Някой го е приел.
Трябва да се потърси лична отговорност.
Не забравяйте, че се бяха събрали „вождовете” т. н. и сега днес, утре други ден индианците ще трябва да свършат работата – да съберат информацията, да я предоставят, за да се направи анализа. Но нещо друго ме притесни вчера на брифинга – заяви се, че много бързо и спешно ще бъдат приети новите три закона, които бяха предложени в началото на лятото и срещу които скочи целия НПО сектор , и се предложиха стотици страници промени по тези предложения. И сега ако бързо се приеме нещо само и само, за да се използва тази трагедия и на гърба на нея за мене това ще бъде много голяма грешка, защото на брифинга вчера това беше заявено. Нас европейското законодателство не ни спъва по никакъв начин и не е нужно да има директива. Ние може да си приемем нашия закон, по начина, който бъде гласуван в нашия парламент. Министърът говореше за наредба, че не можело, тъй като нямало директива. Това е законодателството, да се приеме закон. Но не може пък сега да вкараме всички нови предложения, има вътре големи недомислици и сега да използваме трагедията, за да ги приемем и да кажем ето, законът го приехме. Не забравяйте, че и най-перфектният закон да се напише и да се направи ако изпълнителната власт не си свърши работата, няма как да се случат нещата.
А затова, след като на извънредното заседание в Министерския съвет при премиера са били представители на 11 институции, които имат отношение към мпроблема, и как така да нямат информация кой е приел пътя, Ананиев коментира: Не забравяйте че сега се появиха вождовете, утре, другиден индианците ще съберат информацията.
Според Ананиев тази катастрофа не трябва да бъде основание да се приеме бързо Новия закон за движение по пътищата, и оправданията, че няма европейска наредба в случая не е основание, защото наредба не, но закон може да се приеме, но трябва да се прецизира. И да има обществено обсъждане. Ако е същия закон, който беше представен преди лятото и срещу него скочиха неправителствени организации, и той да се приеме много бързо, използвайки трагедията, за мен това ще бъде голяма грешка.
Цялото интервю с Настимир Ананиев е в звуковия файл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..