Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

И Путин, и Зеленски се борят за благосклонността на Тръмп

Журналистът Чавдар Стефанов, бивш кореспондент на БНР в Москва, смята, че предложението на Владимир Путин за преговори без предварителни договорки с Украйна в Истанбул е ухажване на Доналд Тръмп.  Стефанов припомни разликите в позициите на двете страни. Р уската винаги е била за преговори преди спиране на огъня за разлика от  украинската, която..

публикувано на 12.05.25 в 17:38
Петър Денчев

По-скъпата Синя зона в центъра на Пловдив не решава проблема

Община Пловдив направи крачка назад и оттегли от предстоящата на 15-ти май сесия на общинския съвет проектонаредба за организацията на движението и паркирането. Според председателя на Сдружението на хотелиерите в Пловдив  Петър Денчев е добре, че е взето под внимание и тяхното мнение.  Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил..

публикувано на 12.05.25 в 17:19
Христо Панчугов

Радев подкопава политическата стабилност с темата за еврото

От години темата за влизането ни в еврозоната свободно се използва за радикализация на българското обществено мнение и за създаването на антиевропейски нагласи. Президентът Румен Радев за пореден път прави опит да се задълбочи една патология на българското общество, да изгради конфликт, който да подкопава възможността за политическа..

публикувано на 12.05.25 в 16:12

Референдум за еврото сега би оспорил поетите ангажименти

"Декларацията ни е подписана от 40 преподаватели, но със сигурност тя се подкрепя от много повече, чиито подписи не намериха място сред изброените. Това каза по Радио Пловдив доц. Димитър Деков от Юридическия факултет на ПУ "Паисий Хилендарски"  за декларацията на преподаватели от юридическите факултети на Софийския университет „Св. Климент..

публикувано на 12.05.25 в 15:46
Георги Стоев

Веригите трябва да въведат двойния етикет - в лева и евро

Хората най-много се притесняват за това, дали ще се запази същия курс на еврото. Всички питат едно и също: някой готви ли ни някакъв капан с валутния курс и никой не вярва на правителството, на държавата и дори на президента. Това коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив икономистът Георги Стоев. Според него хората се опасяват, че някой ще..

публикувано на 12.05.25 в 11:09