Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.
При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени
Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.
Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.
Цената на промените
90 % от автопарка в България е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже, че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.
Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.
Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.
Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.
Тази година Българското национално радио става на 90 години, а Радио Пловдив - на 70. "Трябва да обръщаме внимание и на успехите, и на предизвикателствата. Тези 90 години означават, че много хора преди нас са постигнали много неща - да работим в медия, която се ползва с много високо обществено доверие, която хората не само слушат, а истински се..
Училищата в Пловдив и областта имат готовност да преминат към онлайн обучение от 29 януари до 4-ти февруари включително. Пред Радио Пловдив началникът на РУО Иванка Киркова подчерта, че в тези учебни дни ще се оформят оценките за първия учебен срок. Тя припомни, че област Пловдив е сред пионерите, стартирали онлайн-обучение през 2020 година по..
Две предложения за предстоящата на 30 януари сесия на ОбС на пловдивския кмет Костадин Димитров бяха бойкотирани на заседанието днес на правна комисия към местния парламент. Едното е за одобряване на текстове на допълнителни споразумения с превозвачите, обслужващи линиите от масовия градски транспорт, което предвиждаше индексация на..
Обичайната зимна картина записва високи нива на ФПЧ във въздуха. В Пловдив освен силния трафик, и печките на твърдо гориво се оказват често споменавани в докладите на РИОСВ. Как мръсния въздух се отразяват на децата и по-чувствителните възрастни хора, какви са важните мерки? Според кардиолога д-р Костадин Костадинов , преподавател в Медицински..
На 25.01.2025 година от 13:30 часа Планетариумът с Астрономическа обсерватория в Смолян ще представи най-новата им програма за съзвездията през зимата. Ще има още една лекция в събота от 17:00 часа, приет е графикът и посещенията ще са два пъти на ден. „ Небесна разходка “ е създадена, чрез дигиталния софтуер Digistar7. Тази програма е реализирана..