Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Имаме свръхпроизводство на електроенергия

"Не смятам, че има опасност от разко повишаване на цените на електроенергията", коментира енергийният експерт Иван Желязков. По думите му,  в момента има намалено потребление на ток в бита и в индустрията, а в същото време има свръхпроизводство на електроенергия. "На енергийната борса в изтеклите петък, събота и неделя сме свидетели дори и на..

публикувано на 29.05.24 в 17:01

Прошката и поуките от миналото са отношение към държавността

Връщането на тленните останки на Фердинанд в България е важен символичен акт и е стъпка в правилната посока. Тук не става дума за самата личност, а за един акт, който показва уважение към историята ни. Това коментира проф. Даниел Вачков , директор на Института за исторически изследвания към БАН. Той добави още, че погребването на владетел..

публикувано на 29.05.24 в 16:24

Все по-трудно и по-скъпо става днес производството на череши

За реколтата с череши през тази пролет, за високите цени и за реализацията до трапезата - говорим с  Тодор Попов , регистриран земеделски производител, който има черешови градини до Пловдив. Тодор Попов каза, че през тази година - времето се е оказало неподходящо за производството на череши, защото през април имаше температури до и над 30 градуса,..

публикувано на 29.05.24 в 09:29

Държавата ще осигури средствата за карловските села

Държавата ще осигури всички необходими средства за дофинансиране дейностите по възстановяване на инфраструктурата в пострадалите от наводнението карловски села  през 2022 г.  Това увери областният управител на Пловдив инж. Илия Зюмбилев. Поводът е утрешната блокада на Подбалканския път и на прохода "Троян – Кърнаре" заради недостатъчното и..

публикувано на 28.05.24 в 16:58

Погребението на Фердинанд у нас е исторически справедливо

Напълно закономерно, въпреки известното закъснение, е връщането на тленните останки на цар Фердинанд в България. Така смята историкът от ПУ „Паисий Хилендарски“ доц. Тодор Радев. Той коментира нееднозначните оценките за неговото управление, свързано със абдикацията му след трите национални катастрофи. Но те, казва историкът, са..

обновено на 28.05.24 в 16:54