Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.
При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени
Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.
Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.
Цената на промените
90 % от автопарка в България е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже, че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.
Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.
Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.
Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.
"Не смятам, че има опасност от разко повишаване на цените на електроенергията", коментира енергийният експерт Иван Желязков. По думите му, в момента има намалено потребление на ток в бита и в индустрията, а в същото време има свръхпроизводство на електроенергия. "На енергийната борса в изтеклите петък, събота и неделя сме свидетели дори и на..
Връщането на тленните останки на Фердинанд в България е важен символичен акт и е стъпка в правилната посока. Тук не става дума за самата личност, а за един акт, който показва уважение към историята ни. Това коментира проф. Даниел Вачков , директор на Института за исторически изследвания към БАН. Той добави още, че погребването на владетел..
За реколтата с череши през тази пролет, за високите цени и за реализацията до трапезата - говорим с Тодор Попов , регистриран земеделски производител, който има черешови градини до Пловдив. Тодор Попов каза, че през тази година - времето се е оказало неподходящо за производството на череши, защото през април имаше температури до и над 30 градуса,..
Държавата ще осигури всички необходими средства за дофинансиране дейностите по възстановяване на инфраструктурата в пострадалите от наводнението карловски села през 2022 г. Това увери областният управител на Пловдив инж. Илия Зюмбилев. Поводът е утрешната блокада на Подбалканския път и на прохода "Троян – Кърнаре" заради недостатъчното и..
Напълно закономерно, въпреки известното закъснение, е връщането на тленните останки на цар Фердинанд в България. Така смята историкът от ПУ „Паисий Хилендарски“ доц. Тодор Радев. Той коментира нееднозначните оценките за неговото управление, свързано със абдикацията му след трите национални катастрофи. Но те, казва историкът, са..