На празника на Пловдив разговаряме с екскурзовода от "Старинен Пловдив" Таня Йорданова, чийто работно място е емблематичната за Стария град аптека "Хипократ". На 6-ти септември с нашия гид Ви предлагаме една разходка във времето и пространството, среща с познати на пловдивчани културно – исторически забележителности и събития, поглед отвън за Пловдив, който с годините сменя и гледната точка на Таня за живота.
От януари до март в Пловдив са гостували над 13 хиляди туристи като близо 5 200 от тях са чужденци. През пролетните месеци тук са били над 40 хиляди души като от тях 16 хиляди са чужденци, а българите - над 24 хиляди души. Приходите от 42 хиляди лева в началото на годината скачат през второто тримесечие с 233 процента и стигат до 140 500 лева. С толкова процента се увеличават и посещенията в обектите през пролетните месеци.
Според Йорданова рекламата играе основна роля за ръста на броя на туристите. Пловдив привлича хората със своето разнообразие, това е град с много лица. Усилията ни са насочени към онлайн – рекламата.
Това лято идват туристи от Средиземноморския регион – Испания, Италия, Франция. Това са хора, които са грамотни за културно историческото наследство. Хора от този регион, които познават римското наследство, няма да бъдат впечатлени особено от римската археология. На тях им предлагаме възрожденския Пловдив. Пловдив е кръстовище. Реакцията им е – изненада от това, че градът ни е съхранил нещо различно от западната култура и бит. Втората реакция е че, те се отпускат, усещат един релакс, който не могат да видят и усетят в едни експонирани дестинации, пълни с туристи като Рим, Флоренция, Истанбул. Тук те се отпускат, потъват във времето и пространството. Те се чувстват добре тук, чувстват се освободени и усещат човешкото пространство, липсва забързаното темпо. Ние просто работим в 19-ти век.
Източноевропейските туристи също са образовани и информирани, те знаят предварително какво ще видят и с тях се получава разговор, който е пътешествие във времето. Голямата изненада са румънските туристи. Те са много информирани и много любопитни. Те чувстват близостта на региона. Посещенията на гърци и турци също се увеличават.
Наблюденията на експерта са, че през последните няколко години Пловдив се посещава от български и чуждестранни туристи, които са с по- високи финансови възможности.
Тенденцията, която следваме е да сменим нагласата на хората, да обясним, че музеят е място за социални контакти, място за социално - образователно пространство и което обогатява историческата памет. У всеки човек трябва да живее един Индиана Джоунс, хората да се почувстват откриватели в музеите. Съвременният човек е ампутиран от историческа памет. Без историческите връзки няма как да продължим.
Изграждането на историческата памет помага на човека да се изгради като социално активен. Това го виждаме най- вече у българите в чужбина, които търсят корените си. Пловдив е едно голямо съкровище, трябва да събудим любопитството, да те гъделичка. Трябва да излезем от матрицата на ежедневието, което започва с кафе, фитнес, работа, мола, телевизора, ракията и салатата.
За Таня Йорданова Пловдив е едно съкровище и пътуване във времето. Срещата с толкова много непознати хора и пребиваването й в Стария град я кара да преосмисли скоростта на живеенето и да предпочете бавния начин на живот.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...