На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.

Връщането към астрономическото часово време ще се извърши в 04:00 часа местно време тази нощ, когато часовниците се връщат с един час назад. Това съобщиха за БТА от Българския институт по метрология. Припомням, че на 30 март тази година страната ни премина към лятно часово време. Съглясно постановлението на МС всяка година в нощта..
Заместник-министърът на земеделието и храните д-р Лозана Василева подчерта важната роля на Пловдивска област в аграрната карта на България. Тя заяви, че 28% от активните фермери у нас са жени , а министерството работи активно за равния достъп на жените до земеделския сектор . Сред основните мерки е подходът ЛИДЕР–ВОМР , при който минимум 40..
Служител на Автомобилната администрация в Пловдив е временно отстранен от длъжност заради положителен тест за наркотични вещества – съобщават от ведомството. Служителят е причинил пътен инцидент със служебен автомобил при пристигане пред учебен център за провеждане на практически изпит. При извършване на маневра на заден ход водачът бута..
Възстановяват от утре маршрутна линия №5, която свързва Пловдив със селата Труд и Строево. Това стана ясно след проведената тази вечер среща между жителите на селото, превозвача Петко Ангелов и кметовете на община „Марица“ и село Труд Димитър Иванов и Спас Стайков. В срещата участваха също представители на сдружение „Бъдеще за село Труд“...
В Клисура се провежда Празник на картофите, плодородието и земеделските производители На пл. „20-ти април“, където се състоя събитието, местни производители и търговци представиха своето производство от картофи, а за любителите и гостите на празника бе организирана благотворителна изложба-базар на кулинарни специалитети, пана от природни..