На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
От областната дирекция на МВР в Пловдив са взети необходимите мерки за обезпечаване на сигурността на гражданите и недопускане на инциденти във връзка с предстоящи специализирани взривни работи на строителна площадка на ул. „Ген. Данаил Николаев“ № 75. От полицията уточняват, че дейностите ще се осъществяват от лицензирана фирма всеки понеделник, сряда..
Областният координатор и председател на „ДПС - Ново начало“ в Смолян Хари Малинов влезе днес в офиса на ДПС в града. Информация за встъпването в областния офис бе потвърдена както от Хари Малинов, така и от досегашния областен лидер на ДПС в Смолян и бивш кмет на Рудозем Румен Пехливанов. При влизането в офиса е спазена процедурата по приемане и..
Община Пловдив информира, че в социалната мрежа Фейсбук е създадена фалшива страница с името „Обществен транспорт в Пловдив“, която не е свързана по никакъв начин с Община Пловдив или с официалните оператори на градския транспорт.На въпроснатафалшива страница се разпространява невярна информация относно предоставяне на 6-месечни безплатни карти за..
Общинските съветници отказаха да дадат съгласието си за транспортен достъп до частни имоти в Пловдив, мотивирайки се, че така спират презастрояването в града. Сред тях бяха имоти в кварталите Прослав и Остромила. Предложенията бяха внесени от зам.-кмета по строителство, общинска собственост и инвестиции Хакъ Сакъбов. Скандалът се разрази,..
Кметът на Община Марица Димитър Иванов е разпоредил спешна проверка за сигнала за нерегламентирано депониране на фрезован асфалт на терени във Войсил и Радиново. В същото време Община Марица е отправила искане до Агенция „Пътна инфраструктура“ за доставка на 15 хиляди тона фрезован асфалт, който е отпадъчен продукт от ремонта на АМ „Тракия“,..