На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.

Пазарджишкото село Хаджиево остава без питейна вода, тъй като работата по подмяната на стария тръбен кладенец е затруднена. Към момента вода по чешмите има, но тя е с влошени качества и не трябва да се ползва за пиене. Водата в Хаджиево е негодна за пиене заради манган Седмица след забраната за питейни нжди, реултатите от чешмите показват, че..
Община Пазарджик спечели проект за изграждане на фотоволтаични системи и модернизация на социалните услуги. Проектът се финасира по Плана за възстановяване и устойчивост с 973 092,68 лева и ще бъде реализиран в 10 заведения за специализирани социални услуги. Основната цел на инвестицията е подобряване на енергийната ефективност, ускорена..
Да се въведе система за дигитализиране на фишовете, издавани от общинската полиция в Пловдив за нарушения по Закона за движението по пътищата. Това предлагат съветниците от "Продължаваме промяната – Демократична България" с внасянето на питане до кмета Костадин Димитров. Според съветника Борислав Матеев това е наложително заради..
Кампанията "Шофирай със сърце и разум" гостува в Пловдив с изложба, игри и демонстрации за безопасно поведение на пътя. Събитието се организира от Фондация "Ани и Явор: Ключът е любовта" . В пространството над подлеза на улица "Гладстон" ще бъде открита благотворителната изложба на 18-те финалисти от националния конкурс за рисунка с послание..
Община Марица организира в Рогош днес безплатно измерване на кръвна захар за жители на населените места. Инициативата е част от кампанията за превенция на диабета, която администрацията провежда за втора поредна година в партньорство с Националната асоциация на децата с диабет. Скринингът цели да се открие в начален стадий заболяването, да се..