Нито единия, нито другия вариант за промяна на здравния модел не е добър за гражданите, защото не е важно кой, как и на кого ще плаща, а кой и как ще бъде лекуван, а за това в предложенията не се говори. Позицията е на Д-р Десислава Кателиева – председател на Националната асоциация на работещите в Спешната медицинска помощ.
Очакваме проблеми, оставаме във фазата на прогнозите и на очакванията.
Хората от спешните кабинети са буфер на нереформираната и натоварена с толкова много болници здравна система и ще продължат да бъдат, казва Кателиева.
Според нея първо трябва да се запушат течовете на пари в здравеопазването и тогава да се разпределят нови средства.
Спешната помощ е нереформирана, няма промяна в заплащането на персонала, няма ново оборудване и линейки, не се решава и въпроса с неосигурените, които търсят спешните кабинети. Не виждам какво се прави, за да се промени тяхното отношение и да започнат да си плащат за осигуряване, камо ли да сключват застраховки.
Прогнозирам, че ще се увеличи потокът от хора, които ще търсят спешните кабинети, именно заради това, че там ги приемат безплатно.
Цялото интервю е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..