С правото си на участник в последната реконструкция на стадион "Пловдив" арх. Валентин Маринов получи задача и за изготвяне на предпроектното проучване на обекта, който от години чака ремонт.
Съоръжението ще се ремонтира на 11 етапа.
Като начало ще се ремонтира първата зрителска трибуна, изградена върху насип. Той ще се премахне, защото се е слегнал, а и конструкцията трябва да отговаря на нови изисквания за височина на стъпката - 90 см, вместо сегашните 75 см. Новата конструкция ще редуцира местата за зрители от 20 000 на 15 000. Капацитетът на целия стадион ще бъде 55 000 зрители.
Съблекалните, зоната за журналисти и VIP сектора са другите два подобекта, които ще се ремонтират, за да може на стадиона да се играят мачове от националното първенство и от първите фази на международните шампионати. Тук ще има и частична козирка, която ще стане част от бъдещата - опасваща цялото съоръжение. Този ремонт на практика ще "съживи стадиона" и той ще може да се ползва. Този етап може да се завърши за година и половина до две.
Следващите 8 стъпки включват изграждането на въпросната козирка, реконструкция на западната и на източната трибуна. Там също ще има разреждане на местата. Следват ремонти и на спортните зали, както и разширяване на лекоатлетическата писта за спринтовите дисциплини. Част от ремонта е и реконструиране на зала "Чайка".
Арх. Маринов обяви, че предстоящите ремонти не крият съществени рискове. Най- голямото предизвикателство е изграждането на козирката. Тя ще бъде на отделна конструкция, извън стадиона и на нея ще се закрепи и част от осветлението.
По отношение на финансирането разделянето на обекти, струващи около 7- 8 милиона лева облекчава изпълнението.
Маринов е оптимист, че макар и строен през 1948 година, стадионът има капацитет. Ремонтът ще струва около 50 млн. лева, а ново строителство ще е несравнимо по- скъпо.
По думите му цялостната реконструкция може да се изпълни за 3 години.
Цялото интервю с арх. Маринов можете да чуете в прикачения файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..