На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.
На над 25 сигнала са се отзовали в последните 24 часа екипите на „Пожарна безопасност и защита на населението „ Пловдив. Акциите на спасителите са свързани основно с паднали дървета на пътя, закъсали автомобили и почистваща техника на територията на почти цялата Родопска яка - хижа Здравец, Бойково, Дедево Манастир, Лъки, Храбрино, Равнища,..
Няколко села в област Смолян са без електричество заради проблеми по електропреносната мрежа, причинени от снега, съобщи Адриан Петров, заместник-областен управител. От електроразпределителното дружество работят по отстраняване на авариите, но придвижването на един от екипите е затруднено от непочистен път към Хайдушки поляни. "Няма ток в селата..
Временно не работи осветлението на тунел "Траянови врата" на автомагистрала "Тракия". Причината е проблем с електрозахранването, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Припомняме, че проблем с осветлението на тунела имаше и преди седмица. Проходът Троян-Кърнаре е затворен за движение. Авариен екип извежда закъсал ТИР, чийто шофьор не се е..
В Деня на бащата протест „ДА на Споделеното Родителство“ въпреки дъжда събра родители по обед в Пловдив, които настояват да се сложи край на родителското отчуждение. Според статистиката, за последните 17 години над 42% от всички деца в България са преминали през раздяла в семейството. Протестът има за цел да привлече общественото внимание..
На втория ден след Рождество Христово православната църква почита Свети Йосиф, обручникът-покровител на Дева Мария, който поема грижата за Божията майка и Богомладенеца Христос. На следващия ден след Рождество Христово вярващите се събират, за да величаят с хвалебни и благодарствени песни Божия промисъл и да отдадат почит на св. Богородица, родила..