На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва да..
Роботът Пепър ще пристигне в Основно училище „Кочо Честеменски“ в Пловдив в началото на следващата година и ще вземе участие в образователния процес. В момента хуманоидът се изработва в Китай със зададени от учителите параметри. Това стана ясно на представянето на Иновативния проект на стойност 363 хил. лева, който ще се реализира в..
Кметът на Сопот Станислав Стоенчев издаде заповед, с която обявява 6 и 7 февруари за неучебни дни за училищата в общината. Така междусрочната ваканция на децата се удължава с още два дни грипна ваканция. Заедно с уикенда учениците ще почиват общо пет дни. Припомняме, че Областния кризисен щаб в Пловдив обяви грипна епидемия, а учениците от..
След два часа и половина бурни дебати общинските съветници решиха, че от 1 февруари ще заработи новото Общинско предприятие „Зоологическа градина“. Решението бе взето с 25 глса за и 2 въздържал се. Против беше групата на ПП-ДБ. Още в началото на сесията Добромира Костова от ПП-ДБ предложи точката да отпадне от дневния редн, но така и не срещна..
Заради инфлацията вдигат парите на пловдивския градски транспорт с 15%. Това решиха общинските съветници с 34 гласа "за", 2 "против" и 8 "въздържал се". Индексацията е за миналата година. Тези 15% са върху цените, определени за 1 км. пробег. По време на разискванията от ПП-ДБ обясниха, че на комисии така и не са разбрали защо е необходимо..