На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.
С Дионисиевото шествие започна официалното откриване на 16-то Дефиле на младото вино. Винопроизводителите тази година са рекорден брой 51. По думите на зам.-министъра на земеделието Янислав Янчев това са 20% от винарните у нас. 18 са възрожденските къщи в Стария град, в които може да бъде дегустирано виното от реколта 2024 г. По традиция..
Рекордно количество контрабандни цигари от известни марки за 8 милиона лева разкри ГД БОП в пловдивското село Царацово. Акцията на антимафиотите и прокуратурата е продължение на операцията им от 19-и ноември в Скутаре. Тогава при товарене на ТИР бяха намерени 294 хиляди кутии цигари за 1,8 милиона лева, чийто акциз е за 1,2 милиона лева...
Пловдивската полиция извърша проверка на сигнал за откраднати 300 лева от банкомат. Сегналът е подаде от жена, която е забравила парите при теглене от банкомат в банков клон на бул. „Княгиня Мария Луиза“ на 25 септември т.г. по обяд. Органите на реда са събрали доказателства, че мъжът от снимките е взел чуждите пари. Т ъй като все още самоличността и..
Заради катастрофа е затруднено движението в дефилето Варвара-Велинград, съобщиха от полицията. Около 13.30 в завой са се блъснали лек и товарен автомобил. Няма пострадали хора. Към мястото пътува специализирана техника, който да изтегли товарния автомобил и движението да бъде освободено.
Продължава работата на аварийните екипи по отстраняване на аварията в индустриалната зона“Тракия“, при която преди два дни се спука магистрален водопровод с диаметър повече от 3 метра. По думите на говорителя на дружеството инж. Йордан Чемишев в момента без вода са само няколко предприятия в района, а всички жилищни блокове са водоснабдени...