Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С "погребения" и "бране на череши" добър ПР не се прави

Добрият ПР успява да убеди, че 2+2=5 и действително да постигне една единица повече успех, а при нескопосания 2+2=3, обясни в интервю за предаването "Точно днес" проф. Любомир Караджов, който е специалист по публични комуникации.

Дразнещо за хората е, когато ПР-ът остава сам, не обяснява реалните събития, а сякаш се стреми да ги създава без те да са се родили. Истинският ПР трябва да постигне сътрудничество и съгласие, но и ма такъв, при който нежеланието да се комуникира се прикрива под красива фразеология.

Проф. Караджов даде примери и за кризисен ПР, т.нар "погребения" и "бране на череши". 

Не рядко се създават вторични кризи, които да отвличат вниманието на обществеността от важното. А второто е метафора за използването само на добрите новини - береш зрелите, а на дървото остават зелените череши... Но в съвременния свят медиите лесно разкриват тези похвати и обществото не може така лесно да се подведе.

Авторът на книгата "Публични комуникации в изкуството" коментира и потенциала на Пловдив да стане устойчив туристически и културен бранд с домакинството като Европейска столица на Културата - 2019 г.

Пловдив ги има и сега, но сам по себе си. Ние сме добра туристическа дестинация, но това, че няма да успеем да осъществим замислите си навреме не е добро.

Всяко неслучване на събитията ерозира емоцията на пловдичните. Не знам защо толкова се залага на видеото и на вербалната реклама, изпразването от съдържание не е добър подход.

Чуйте интервюта в прикачения файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21