Позицията споделиха в предаването Емил Мавродиев - който бе част от протеста на родителите на деца с увреждания и Латин Банков- от ръководството на на Съюза на инвалидите в Пловдив.
След като в голяма степен се постигна разбирателство по пакета от спорните закони двамата потвърдиха, че нещата вървят полека лека, има някакво желание, но сме доста далеч от крайната цел и от това, което е необходимо за всички хора с увреждания.
Според Емил Мавродиев едни пари се отпускат, спрягат се един цифри, които са доста големи в бюджета за хората с увреждания, но има и нещо много тънко - въпросът е тези пари къде отиват и за какво отиват. В момента това все още е мираж. Все още няма орган, който да издава тези лични оценки, нещата все още вървят през ТЕЛК, а ТЕЛК е загубена кауза. Ако искате и това, което Петьо спомена на г-н премиера - има закон, който защитава хората с увреждания да не могат да бъдат уволнявани. Само че в един момент този закон се оказа, че е пречка, защото те изобщо не ги наемат на работа.
Солидарен по темата с реалната интеграция е и Латин Банков.
Тази интеграция трябва да започне от достъпността. Много е просто – ако не можеш да отидеш донякъде, ако не можеш да свършиш нещо, ако не е удобно това нещо да се направиш. Ти не можеш примерно, започваме от детската градина, началното училище.
Емил Мавродиев даде пример на недомислие в Пловдив.
Петьо години наред го карам на училище с личния автомобил при условие, че държавата и община Пловдив е "осигурила" транспорт, който да се ползва от такива хора с увреждания – който те взема от вкъщи, кара те на училище и т. н. Обаче какво се случва – детето започва училище в 8 ч сутринта. Първата кола, първият бус, който излиза от гаража с този специализиран транспорт, който общината е осигурила е в 8,20. За какво говорим?
Според Латин Банков самото общество не може да приеме темата еднозначно, защото няма условията хората с увреждания да се докажат на пазара на труда.
Правителството започна да се съобразява, но нямаше необходимия имидж, който трябва да създадем пред всички и да покажем, че наистина можем, че дори и в инвалидни колички да бъдем полезни за това общество, да създаваме един вътрешен брутен продукт, а не само да ни виждат да консумираме бюджета на държавата.
Чуйте разговора в прикачения звуков файл
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..