От Сдружението на търговците и превозвачите на горива са готови с предложения за реална борба със сивата икономика, заяви в интервю за Радио Пловдив Симо Симов, говорител на неправителствената организация.
Ние отдавна сме готови с предложения за борба със сивата икономика, но истински – тези, които ще спрат разпространението на нелоялни горива. Второ – трябва да направим един закон, който да бъде в полза на потребителите и на икономиката, подчерта Симов.
Той допусна, че предложенията за борба със сивата икономика няма да се харесат на големите на пазара.
Мислите ли, че ние внасяме нелоялните горива? Мислите ли, че ние формираме сивия сектор? Големите вносители на горива – те правят сивия пазар. Той може да се получи от нелегален внос, от производствени излишъци или от фиктивен износ. Това не се случва при нас. Нашето предложение за промяна в Наказателния кодекс, е нелегалната търговия с горива да се криминализира. И отговорност да носят тези, които го разпространяват, а също и тези, които го купуват, коментира Симо Симов.
Сдружението на търговците и превозвачите на горива остават в стачна готовност. Жълтите жилетки приветстват решението на правителството да предложи на Народното събрание да отложи в сила Закона за горивата за 1 юли.
Оставаме в протестна готовност, защото все нещо се случва и не вярваме. Искаме да видим, че е гласувано това решение в Народното събрание. Един нов работен закон трябва да се изработи. Затова оставаме в стачна готовност. Надяваме се, че Народното събрание ще реши веднага отлагането на този закон, още на първото си събиране в петък. Няма да е много трудно, защото той беше гласуван с голяма лекота, без никаква прозрачност, а сега трябва да се поправи тази грешка. Този закон нямаше да вкара в държавния бюджет нито една стотинка. Той просто щеше да наложи един монопол, заяви Симов.
Цялото интервю със Симо Симов можете да чуете в звуковия файл.След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...