Всяко повишаване на сигурността има своя цена и трябва да бъде платена. Превенцията изисква инвестиции. Когато имаше Държавна агенция гражданска защита, 10% от парите за възстановяване при бедствия и аварии отиваха за превенция. Те се реализираха чрез проекти в БАН и университетите. Това решително подобри управлнието на риска. Една добра практика, която трябва да бъде приложена във всички сектори, където се оперира критична инфраструктура. Това е препоръката на НАТО, решението на ръводителите на страните от НАТО за понишаване устойчивостта на такъв тип критични системи.
За съжаление много неща у нас остават на книга, с пожелателна форма. Има стратегия за сигурност, където ясно е казано, че трябва да има научна програма в сферата на сигурността и отбраната. Трябва да бъдат изследвани всички рискове, да бъдат оценени, да бъдат планирани варианти за смекчаване на тези рискове, както и за управление на последиците. Всичко тава трябва да бъде финансирано и тренирано.
Продължават сериозните инциденти. Сега ще бъде създадена Агенция за безопасност по пътищата. Има и други методи, те включват преди всичко инвестиции в превенция, анализ, изследвания и ангажиране на научния потенцииал за предотвратяване на тези събития. Това е въпрос на зрялост в една държава. Ние можем много да научим от съюзниците си в НАТО. Във всички развити страни има създаден такъв механизъм за анализ и управление на риска, за привличане на научната общност. Това не е въпрос, който може да бъде решен от функционалната администрация. Този урок трябва да бъде научен в България, да използваме тези модерни методи за намаляване на риска.
В момента НАТО създава каталог на всички железопътни трасета, които да бъдат оценени по изискванията за превозване на необходимата техника. Тези каталози ще наложат сериозни промени и инвестиции в България.
Инетервюто на Галя Митева с Велизар Шаламанов е в звуковия файл.
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..