„Аз вярвам, че всеки писател има някакъв архипелаг от острови, към които се завръща непрекъснато, населва ги и си тръгва от тях, а после се връща. Темата за Одисей, за човека, който тръгва и се връща; когато се връщаш, това завинаги ли е - това ме вълнува от години“. Това каза пред БНР Александър Секулов, авторът на драматургичния текст на „Одисей“. Спектакълът е крайъгълният камък в театралната програма на Пловдив като Европейска столица на културата.
„Одисей” е мащабна постановка по поемата на Омир на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов" - Пловдив. Авторската музика е на композитора Петя Диманова и на гръцкия музикант Янис Пантазис. Специално за постановката са измайсторени близо 100 костюма. Янис е направил и инструментите, на които се свири - флейти, двоянки и една лира. Хореографията е дело на Диан Георгиев, който е работил по Саломе във Военния театър, а има и малка роля в „Одисей“. В проекта участват 250 души.
В „Хоризонт до обед – 100-лица култура Пловдив“ писателят и драматург Александър Секулов каза още:
„Имам остро чувство на принадлежност към света на Егея, разбирам светлината, островите. Майка ми е гъркиня, но едва преди 10-15 години започнах толкова сетивно да усещам Егея и самото море. Морето те възстановява в твоята цялост, сигурно е вик на кръвта“.
Директорът на театъра в Пловдив Кръстьо Кръстев отбеляза:
„Пловдив заслужаваше такъв вид и мащаб представление. Много съм удовлетворен от това, което направихме. Показа, че в Пловдив съществува огромен потенциал, ние сме част от него“.
„Имаме едно пълнокръвно представление. Изкуството на театъра е важно и се опитваме да сме част от това изкуство. С този проект подхождаме към театралната постановка, както би трябвало да се постъпи – със създаването на цялостен продукт, факт“, допълни Валери Кьорлински, мениджър програми и проекти на театъра.
Композиторът Янис Пантазис каза за „Хоризонт до обед“:
„Аз съм музикант, създател на музикални инструменти, изследовател на гръцката митология. Трябваше да дойда в града ви, за да разбера собствената си култура“.
Тео Абазис, съучастник в мисия „Одисей“, зам.-художествен директор на Гръцкия национален театър:
„Одисей“ съдържа много възможности за прочит. Избрали сте да направите Одисей, защото този сюжет е важен днес за света, който минава през трудни моменти“.
Гина Кафеджиян, зам.-директор на програма „Пловдив 2019“, подчерта, че „Одисей“ ще се играе на сцената на театър в Пловдив и след 2019 година.

Четири читалища в Пловдив стартират реализацията на проект за създаване на модерен Дигитален клуб, финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост, подкрепен от Европейската комисия. Това са читалище „Шалом Алейхем – 1945“, НЧ"Алеко Константинов", НЧ"Младост" и НЧ"Антим Първи". Проектът е на стойност 52 000 лв за всяко..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 22. 11. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Захари Карабашлие Последният ловец на делфини. 320 стр., ок.6А, Сиела, 2025. Дан Браун. Тайната на тайните. 658 стр. ок.10А, Бард, 2025. Тома Шлесер. Очите на Мона. 480 стр., 6А, Колибри, 2025...
В Първо студио на Радио Пловдив с концерт от творби на Иван Спасов и Драгомир Йосифов и връчване на наградите приключи Десетият международен конкурс по композиция на името на изтъкнатия български композитор и диригент . Участваха композитори от България, Италия, Германия, Хърватска и САЩ. Сред 19 партитури бяха отличени тези на..
Преди време в един разговор тя ми каза "Не може да се каже, че един елемент определя човека. Но единственото, което може да спре развихрянето на злото, е прошката - най-трудният човешки жест." Маргарита Младенова гост в трудния разговор за новата нормалност при подрастващите.
Журналист, политик и фризьор се срещат в представлението „Клюки от ада“. Театрална трупа „Триножник“ гостува със спектакъла премиерно в Пловдив, на сцената на Кукления театър от 19 ч. Дебютният режисьорски проект на актьора Мирослав Митков е създаден по едноименната пиеса на Жан Ноел Фенуик, както и от авторски текстове на режисьора...