„Аз вярвам, че всеки писател има някакъв архипелаг от острови, към които се завръща непрекъснато, населва ги и си тръгва от тях, а после се връща. Темата за Одисей, за човека, който тръгва и се връща; когато се връщаш, това завинаги ли е - това ме вълнува от години“. Това каза пред БНР Александър Секулов, авторът на драматургичния текст на „Одисей“. Спектакълът е крайъгълният камък в театралната програма на Пловдив като Европейска столица на културата.
„Одисей” е мащабна постановка по поемата на Омир на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов" - Пловдив. Авторската музика е на композитора Петя Диманова и на гръцкия музикант Янис Пантазис. Специално за постановката са измайсторени близо 100 костюма. Янис е направил и инструментите, на които се свири - флейти, двоянки и една лира. Хореографията е дело на Диан Георгиев, който е работил по Саломе във Военния театър, а има и малка роля в „Одисей“. В проекта участват 250 души.
В „Хоризонт до обед – 100-лица култура Пловдив“ писателят и драматург Александър Секулов каза още:
„Имам остро чувство на принадлежност към света на Егея, разбирам светлината, островите. Майка ми е гъркиня, но едва преди 10-15 години започнах толкова сетивно да усещам Егея и самото море. Морето те възстановява в твоята цялост, сигурно е вик на кръвта“.
Директорът на театъра в Пловдив Кръстьо Кръстев отбеляза:
„Пловдив заслужаваше такъв вид и мащаб представление. Много съм удовлетворен от това, което направихме. Показа, че в Пловдив съществува огромен потенциал, ние сме част от него“.
„Имаме едно пълнокръвно представление. Изкуството на театъра е важно и се опитваме да сме част от това изкуство. С този проект подхождаме към театралната постановка, както би трябвало да се постъпи – със създаването на цялостен продукт, факт“, допълни Валери Кьорлински, мениджър програми и проекти на театъра.
Композиторът Янис Пантазис каза за „Хоризонт до обед“:
„Аз съм музикант, създател на музикални инструменти, изследовател на гръцката митология. Трябваше да дойда в града ви, за да разбера собствената си култура“.
Тео Абазис, съучастник в мисия „Одисей“, зам.-художествен директор на Гръцкия национален театър:
„Одисей“ съдържа много възможности за прочит. Избрали сте да направите Одисей, защото този сюжет е важен днес за света, който минава през трудни моменти“.
Гина Кафеджиян, зам.-директор на програма „Пловдив 2019“, подчерта, че „Одисей“ ще се играе на сцената на театър в Пловдив и след 2019 година.
Музейна галерия „Димитър Георгиев“ става на 4 години на 3 март 2025 година – за празника и за концерта на студенти от АМТИИ говорим с проф. Емилия Константинова. Тя припомни, че в галерията има значителна колекция от творби на най-значимите наши художници. Проф. Константинова каза, че концертът е подготвен от студентите от специалност "Маркетинг и..
В програма "Точно днес" на Радио Пловдив разговаряме с директора на Народна библиотека "Иван Вазов" в Пловдив Димитър Минев. От него научаваме за дигиталния архив и съхранената памет за Трети март и Руско-турската война, за безценните листове история, които могат да се видят онлайн днес от сайта на институцията. Димитър Минев каза: В онзи..
На 22-ри февруари големият български писател Христо Карастоянов щеше да навърши 75 години. В „Алтер его“ не успяхме да отбележим конкретната дата по обективни причини, но затова пък ще направим това тази събота и то по малко по-нетрадиционен начин. Ще разговаряме за Дядото с известния поет, журналист, фотограф и сатирик Владислав..
Десетки пловдивчани присъстваха на традиционното посрещане на Баба Марта. На пл. „Стефан Стамболов“ деца към народно читалище „Кирил Дженев“ представиха пъстра фолклорна програма, а Баба Марта закичи с мартеници деца и възрастни. В ролята на Баба Марта се превъплъти Лена Райкова, която подчерта, че този празник е много древен и ние трябва да..
Никого няма да изненадам с наблюдението, че България е една от страните със съжителство и до днес на предхристиянските митологични вярвания и християнската вяра. Но как ни легитимира това? С проф. Мария Шнитер в дена на Баба Марта питаме: "Езичници ли сме?" И какво значи това?