„Аз вярвам, че всеки писател има някакъв архипелаг от острови, към които се завръща непрекъснато, населва ги и си тръгва от тях, а после се връща. Темата за Одисей, за човека, който тръгва и се връща; когато се връщаш, това завинаги ли е - това ме вълнува от години“. Това каза пред БНР Александър Секулов, авторът на драматургичния текст на „Одисей“. Спектакълът е крайъгълният камък в театралната програма на Пловдив като Европейска столица на културата.
„Одисей” е мащабна постановка по поемата на Омир на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов" - Пловдив. Авторската музика е на композитора Петя Диманова и на гръцкия музикант Янис Пантазис. Специално за постановката са измайсторени близо 100 костюма. Янис е направил и инструментите, на които се свири - флейти, двоянки и една лира. Хореографията е дело на Диан Георгиев, който е работил по Саломе във Военния театър, а има и малка роля в „Одисей“. В проекта участват 250 души.
В „Хоризонт до обед – 100-лица култура Пловдив“ писателят и драматург Александър Секулов каза още:
„Имам остро чувство на принадлежност към света на Егея, разбирам светлината, островите. Майка ми е гъркиня, но едва преди 10-15 години започнах толкова сетивно да усещам Егея и самото море. Морето те възстановява в твоята цялост, сигурно е вик на кръвта“.
Директорът на театъра в Пловдив Кръстьо Кръстев отбеляза:
„Пловдив заслужаваше такъв вид и мащаб представление. Много съм удовлетворен от това, което направихме. Показа, че в Пловдив съществува огромен потенциал, ние сме част от него“.
„Имаме едно пълнокръвно представление. Изкуството на театъра е важно и се опитваме да сме част от това изкуство. С този проект подхождаме към театралната постановка, както би трябвало да се постъпи – със създаването на цялостен продукт, факт“, допълни Валери Кьорлински, мениджър програми и проекти на театъра.
Композиторът Янис Пантазис каза за „Хоризонт до обед“:
„Аз съм музикант, създател на музикални инструменти, изследовател на гръцката митология. Трябваше да дойда в града ви, за да разбера собствената си култура“.
Тео Абазис, съучастник в мисия „Одисей“, зам.-художествен директор на Гръцкия национален театър:
„Одисей“ съдържа много възможности за прочит. Избрали сте да направите Одисей, защото този сюжет е важен днес за света, който минава през трудни моменти“.
Гина Кафеджиян, зам.-директор на програма „Пловдив 2019“, подчерта, че „Одисей“ ще се играе на сцената на театър в Пловдив и след 2019 година.
Първоначално предвидените за ремонта на Концертна зала - Пловдив 10 милиона лева най- вероятно вече няма да са достатчни за завършването й, каза в Пловдив министърът на културата Мариан Бачев. Ремонтът на залата започна през 2023- та, но бе спрян година по- късно, заради открити конструктивни проблеми. От тогава без резултат текат..
След повече от три десетилетия извън страната, художникът Светослав Емандиев се завръща в България с изложба, озаглавена „Завръщане у дома“. Тя е посветена на 70-годишнина на твореца и събира картини, вдъхновени от България, както и творби от различни периоди на неговото половинвековно изкуство. Изложбата включва живописни платна, портрети,..
С празничен концерт на Античния театър се откриват празниците на Стария град, организирани от Общински институт „Старинен Пловдив“. Концертът е с вход свободен, а в него ще се включат и възпитаници на АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“. Тазгодишните Празници на Стария град са под мотото „Нишки във времето“ и отново ще превърнат града в сцена за..
Тази събота с mроф. Мария Шнитер си говорим за еротиката в българския фолклор. Защо за еротиката? Ами, защото казват - и тя формира характера. Та, какви сме, ние българите, според нашия ФОЛКЛОРЕН ЕРОТИКОН??? Слушайте в събота малко след 9 часа. Водещ: Людмила Сугарева
На актрисата Катя Паскалева е посветен третия ден на фестивала "Сцена на кръстопът". Премиерно ще бъдат представени книгата „ Катя Паскалева. Тишина от думи “ на издателство „Книгомания“ и документалния филм „ Катя и Слона. Техният Пловдив “ на Георги Тошев. Авторът на книгата е бил близо до Катя Паскалева и на сцената, и в живота. Играли са..