22 април е Денят на Земята. Всяка година организацията Международна мрежа за Деня на Земята се фокусира върху актуална тема, свързана с опазването на планетата. Мотото на кампанията тази година е „Да защитим изчезващите видове“.
Консултантът по обществено развитие Боян Рашев смята, че мисията не е невъзможна, особено ако всички хора осъзнаят това.
Ежедневният избор на хората ще гарантира подобряването на въздуха – да не караме скапана кола и да не се топлим на дърва и въглища, ако можем да си го позволим.
Според него в екологията има много интереси и смислените тези се изкривяват политически. До преди 5-6 години дизеловите автомобили се подкрепяха, защото имат по- ниски въглеродни емисии. Сега махалото стигна до другата крайност, а това е безумие. Това, което прави Европа е самоубийствено за големите автомобилни компании.
Човечеството е преживяло страшно много предсказания за края, казва още Рашев и определя подобни хипотези като "малко глупави". Истината е, че Земята има страшно много ресурси, човечеството ги използва все повече, но също така все повече успява да намира и да създава. Колкото повече хора има в момента, толкова по- добра е ресурсната обезпеченост. От друга страна качеството на околната среда се подобрява, въздухът става все по- чист, особено в сравнение с 80-те години, но тогава не сме му обръщали внимание.
Мнението на експерта е, че за климата не може да бъде постигнато единство, защото при наличната енергийна система икономическият ръст е функция на въглеродните емисии. Чистотата на въздуха и въглеродните емисии нямат абсолютно нищо общо. Въглеродните емисии са високи там, където имаме чиста околна среда, т.е. в богатите държави. Да дишаш чист въздух и да пиеш чиста вода е възможно в богатите страни. Със споразумението за климата Европа се самоубива, защото се ограничава едностранно.
Боян Рашев е убеден, че опазването на околната среда не означава намаление на въглеродните емисии. Планетата няма предизвикателства, хората имат предизвикателства за чиста околна среда. Чистата околна среда е луксозна стока и не е за всеки.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...