Пловдив се потапя „В кръга на песента“ - интерактивният спектакъл на световно известния диригент и визионер Йордан Камджалов, реконструира античната традиция за колаборация между публика и изпълнители. Авторски разработки на Й. Камджалов, базирани на музиката и текста на втори дял на паневритмията, „Слънчеви лъчи”, изграден на основата на български традиционни ритми и мотиви- на сцената на Античен театър.Тема на музиката и текста е освобождаването на Човека - разговатяме с маестро Йордан Камджалов.
Интервюто чуйте в прикаченото аудио.
"Да влезем заедно в творчеството, в идеята за светлина и просвета, за едно колективно ограмотяване, което е неразривно свързано с изкуството.Да създадем усещане за посока, на сцената на Античния театър, защото посоката е по-важна от завършеността. За мен сцената е място на извънредност!"
В Интерактивният спектакъл "В КРЪГА НА ПЕСЕНТА", воден от международно признатия визионер Йордан Камджалов, за първи път пред публика ще бъдат съчетани трите формата на Музикална лаборатория за човека, основани от Йордан Камджалов, с диригент Мая Василева:
Музикална лаборатория за Човека – камерен състав
Музикална лаборатория за Човека – хоров формат
GENESIS CHAMBER ORCHESTRA
Музикална лаборатория за ВСИЧКИ – наречен България ПЕЕ, в който ще бъде включена като активен участник цялата аудитория на Античния театър.
Йордан Камджалов учи дирижиране в София и в Берлин, както и в майсторски класове при диригенти от световна величина. Едва тридесетгодишен е избран за музикален генерален директор на културния център в германския град Хайделберг. Камджалов е първият чужденец на тази длъжност. Неговите сезони там са най-касовите в историята на операта и оркестъра.
Йордан Камджалов създава и фондация на свое име за подпомагане на млади български творци. Известен е с търсенията си на единство между музика, философия и наука.Той е артистичен директор и главен диригент на международния концептуален културен проект Genesis Orchestra и на „Музикална лаборатория за Човека“.
"Музикална Лаборатория за Човека" е създадена през 2014 г. от Йордан Камджалов с главен диригент Мая Василева. Концептуалният проект стъпва върху българската хорова традиция. Основни инструменти в този изследователски процес са звука и словото. Основният импулс за раждането на тази идея е копнежът вътрешното пространство, което всеки носи в себе си, да се споделя и отразява във външното акустическо пространство.
Проектът е част от Европейска столица на културата Пловдив 2019.Пловдивският поет и хайку майстор Владислав Христов спечели гранд приза на международния хайку конкурс, организиран от Мемориалния музей на Мацуо Башо , в родния град на Башо, Ига. Това е първият път, когато българин получава тази престижна награда, по светена на бащата на хайку жанра . Конкурсът, който се провежда ежегодно вече..
Изложба "Випуск 1999" на Националната художествена гимназия "Цанко Лавренов", която е посветена на 50 години от създаването на училището, ще се открие тази вечер в Културния център на Радио Пловдив. Преподавателят Ангел Китипов е куратор на експозицията, която ще представи произведения в различни техники и стилове, създадени от бившите..
На 6 юли 1957-ма година се случва знаменита среща между две момчета, която отваря широко вратите на света към един необятен музикален феномен. В църквата „Свети Петър” в Уултън, един от южните квартали на Ливърпул, Пол среща Джон и му изсвирва една малка песничка на Литъл Ричард - Long Tall Sally, което може да се преведе като „Дългата, кльощава Сали”...
Продължават срещите в Литературен Салон "Spirt & Spirit" и Пловдив чете. Тази вечер в клуб „Петното на Роршах“ ще е представянето на последния роман на Яница Радева - „Годината, която започна в неделя“. Модератор на срещата ще бъде писателката Ина Иванова. Романът е написан през 2024 г. Сюжетът с е развива през 1967 година в едно малко..
Художникът Иван Милушев открива изложба с библейски и митологични сюжети тази вечер в галерия "Възраждане". Експозицията носи името “Сакрално” и представя различни сюжети като Осанна, блудният син, Орфей и Евридика, тялото Христово – пиета. Персонажите в картините на художника са малобройни – една – две фигури, но успяват да поберат в себе си..