Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт. За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност, да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.
Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условия. И ако има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.
Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.
Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо близките на загиналите да получат пари. Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.
Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност. Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.
Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев
Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.
Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Годишна конференция за инвестициите във водния сектор се провежда днес и утре в Старосел с участието на експерти от бранша. Включват се представители на Европейската комисия, Министерството на околната среда и водите и учени. Организира се от Българската асоциация по водите. Водният сектор изисква много инвестиции, както за поддръжка,..
"Най-вероятно въвеждането на принципа "замърсителят плаща“ ще бъде отсрочено за края на 2026 година и това е записано и в проектобюджета за следващата година". Това каза в пловдивското село Бенковски министърът на околната среда и водите Манол Генов. Той обаче припомни, че заради многократното отлагане, срещу България има задействана наказателна..
Когато говорим за ранно детско развитие, често си мислим за първи думи, първи стъпки на детето, но всъщност това е период, в който подкрепата не само към него, но и към семейството е ключова и може да промени целия по-нататъчен път на развитие на детето. В последните три години Фондация "За Нашите деца" работи по проекта, посветен точно на..
Община Пловдив разширява участието си в Европейската седмица за намаляване на отпадъците с още една значима инициатива – кампанията „Дай нов живот на стария си велосипед“. Тя има за цел не само да насърчи отговорното отношение към околната среда, но и да подкрепи хора в уязвимо положение чрез осигуряване на алтернативен, достъпен и екологичен..
Президентът Румен Радев определи решението на Конституционния съд относно рефередума за еврото като победа на правото над произвола на политическата класа. Държавният глава призова народните представители да вземат неговото предложение и мотиви и да ги внесат в пленарна зала, да се произнесат ясно дали ще се съобразят ли с волята на хората, или ще я..