Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт. За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност, да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.
Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условия. И ако има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.
Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.
Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо близките на загиналите да получат пари. Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.
Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност. Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.
Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев
Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.
Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..