Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт. За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност, да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.
Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условия. И ако има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.
Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.
Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо близките на загиналите да получат пари. Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.
Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност. Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.
Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев
Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.
Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..