Избягването на различните скорости в Европейския съюз на този етап е невъзможно, тъй като той е твърде разнороден.
По – важният въпрос сега е всички 28 държави в общността да се движим в една и съща посока – да имаме крайна цел и всички да вървим към нея.
Това коментира експертът по европейски политики проф. Ингрид Шикова по повод работата, която предстои в новия Европарламент. Според нея фрагментирането в него не е толкова лош знак, тъй като ще позволи решенията да се взимат след много дискусии и аргументи.
За да може да функционира по - добре Европейският съюз, са необходими реформи.
Вече две години тече дискусията за бъдещето на общността. Такива реформи ще бъдат проведени, но това ще става бавно и постепенно, тъй като не е лесна работа да се постигне съгласие между 28-те държави, всяка от които има свои интереси.
В момента има различни виждания за ръководителите на Европа - кой да бъде председател на Европейската комисия, кой да е начело на Европейския парламент. Но, в един момент ще се постигне консенсус.
Просперитетът и благоденствието на България не зависят от Европарламента и Евросъюза. Всичко е в наши, български ръце. Европа е само средството, от нас зависи как ще използваме предоставените възможности, категорична е проф. Шикова.
С тези избори Европейският съюз преоткри своята мисия и тя е „Европа, която защитава“. В днешния свят на разделения и противопоставяния имаме нужда от Обединена Европа, тя вече е необходимост, смята експертът по политиките в Европейския съюз.
Целият разговор на Антоанета Петричанска с проф. Ингрид Шикова е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..