Това заяви пред Радио Пловдив главният инженер на „ВиК“-Пловдив Антон Гълъбов. Той посочи, че градската канализация може да поеме най – много до 30 л/кв. м дъжд. Затова на много места водата се е задържала на пътните платна.
Според Гълъбов обаче причина за това не са били запушените шахти, защото превантивно са били взети мерки запушени шахти да няма.
Що се отнася до основно ремонтираните подлез на ул. „Гладстон“ и бул. „Руски“, Гълъбов коментира, че канализационните тръби и на двете места са Ф 1000. Размерът е подходящ да поеме валежи в границите на нормите – до 30 л/кв.м. На бул. „Руски“ канализацията е нова, допълни главният инженер на водното дружество.
Вазстановен е участъкът при колектора на бул. „Санкт Петербург“, който аварира миналия петък. Съоръжението е в много добро състояние, заяви още Гълъбов.
Той е категоричен, че на дневен ред е необходимостта от изграждане на Южния обходен колектор на Пловдив. Проектът вече е в МОСВ и се очаква бъдещо финансиране по европрограма. В този проект са включени магистралните водопроводи на Пловдив от четирите помпени станции на града.
Южният обходен колектор ще е ситуиран на бул. „Александър Стамболийски“ и ще замени друг съществуващ колектор, обясни Антон Гълъбов. Той допълни, че новият колектор дериктно ще отвежда водите в пречиствателната станция на Пловдив на „Ягодовско шосе“. Към този колектор ще блъдат пренасочени количества дъждовна и фекална вода от централните части на града.
Гълъбов каза още, че проекти за такъв колектор има от много години и те многократно са актуализирани. Предстои такава актуализация и на този проект. Той наистина до голяма степен ще реши възможността на Пловдив да поеме такива количества вода, каквито паднаха през последните дни, смята Антон Гълъбов.
Ако не започне изграждането на нови съоръжения, няма как Пловдив и в бъдеще да не прилича на Венеция, категоричен е главният инженер на „ВиК“-Пловдив.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..