Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Държавата и "Бизнесът за Пловдив" синхронизират пътните и жп проекти


Областният управител на Пловдив Здравко Димитров бе домакин на среща между АПИ, НКЖИ, Сдружение „Бизнесът за Пловдив“ и експерти, на която бяха обсъдени проектите „Развитие на железопътен възел Пловдив" и Западен обходен път на Пловдив

Проектът „Развитие на железопътен възел Пловдив" е на обща стойност 103 477 234 евро, от тях 87 955 649 евро са по линия на Механизма на свързване на Европа (МСЕ) и 15 521 585 евро национално съфинансиране. По искане на представителите на сдружение „Бизнесът за Пловдив" и експертите, които участваха в срещата, бяха обсъдени възможностите за запазване на пътната връзка на район Южен чрез Бетонния мост, както и осъществяване на пътната връзка Модър-Царевец. 

Всички се обединиха около идеята, че съществуващият Бетонен мост е съоръжение, което е от изключителна важност за транспортния трафик в града, защото квартал Южен се разраства с голяма скорост и е най-гъсто населения район в момента. Експертите бяха категорични, че и двете съоръжения са от изключително важно значение, защото обслужват различни транспортни посоки и имат различни характеристики. Архитектите подчертаха, че има възможност за различни технически решения за повдигането на Бетонния мост до необходимото ниво и дори би могло да се изгради още една транспортна рампа.

Генералният директор на НКЖИ – инж. Красимир Папукчийски се съгласи с идеята да се работи в посока на запазване на Бетонния мост, но след като бъде изготвен идейният проект и станат ясни техническите параметри на пробива под Централна гара. След това ще бъде дадено задание за изготвяне и на идеен проект, който да намери най-удачното техническо решение за запазване на Бетонния мост, защото той е важно пътно съоръжение в града.

Беше проведена и втора среща, на която беше обсъдено изготвянето на ново задание за проектиране на Западен обходен пат на Пловдив. На нея присъстваха и кметове на общините Пловдив, Родопи, Марица и Куклен, членове на „Бизнесът за Пловдив", КЦМ и експерти.

Темата на обсъждането беше изготвяне на задание за проектиране на Околовръстно шосе – пътни възли и кръгови кръстовища, преминаване на жп линията  на КЦМ, разширение на пътен възел на Пазарджишко шосе.

По време на срещата бяха обсъдени варианти за облекчаването на трафика по едни от най-натоварените пътни връзки  –  кръговото кръстовище на пътя за Пазарджик и на изхода на Пловдив в посока Асеновград.

Инж. Ася Чипева разясни, че изготвения през 2015 г. проект за Западен обходен път на Пловдив е спрян, защото при него не са предвидени локални платна  и адекватни пресичания на републикански и общински пътища. Недоволство в обществеността предизвиква и изместването на трасето в посока Зеленчукова борса, което се е наложило поради доклад по ОВОС.

За да бъдат изчистени всички неясноти, беше взето решение, всички участници в срещата в десет дневен срок да заявят своите изисквания за пътни връзки и локали, които ще бъдат включени в заданието за изготвяне на нов идеен проект.

Представители на сдружение „Бизнесът за Пловдив" настояха двете кръгови кръстовища – на Пазарджишко и Асеновградско, както и мостът над река Марица да бъдат заложени като самостоятелни пътни обекти, за да може процедурите по тяхната реконструкция да започнат в максимално кратки срокове. Те заявиха, че ще дарят финансирания от тях идеен проект за естакада, която да свързва на две нива пътя Пловдив-Асеновград и след като бъде одобрен от експертите на АПИ, да започне изготвянето на техническо проектиране.

Областният управител назначи нова среща на 05 юли, на която ще бъдат обсъдени всички писмени предложения, които ще бъдат включени от експертите на АПИ в заданието за изготвяне на новия идеен проект за Западен обходен път на Пловдив.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Община "Марица" повиши такса смет с 30% от следващата година

Община „Марица“ няма да вдига местните данъци за следващата година. Това съобщи кметът на общината Димитър Иванов. С 30% обаче се увеличава такса „Битови отпадъци“ заради недостига на средства в размер на близо 700 000 лева за събиране, извозване и депониране на боклука на депата в Шишманци и Цалапица.  С близо 600 000 лева се увеличава..

публикувано на 11.12.24 в 15:20

От 1-ви януари ще минаваме и през ГКПП Рудозем - Ксанти

 ГКПП Рудозем-Ксанти ще бъде отворен на 1 януари 2025 година! Това стана ясно от срещата на областния управител на Смолян Захари Сираков с гръцкия му колега Христодулос Топсидис, който е областен управител на Регион Източна Македония и Тракия. До края на годината отсечката от Димарио до границата с България ще бъде напълно готова и от 1..

публикувано на 11.12.24 в 15:11

1150 бягащи от войната украинци намериха в Пловдив "Втори дом"

Във "Втори дом" всеки месец някои настанени си тръгват и излизат да живеят на квартира, а на тяхно място пристигат около 40 нови украинци. За общо две години и половина минаха 1150 души. Това каза пред медии в Община Пловдив Наталия Еллис, управител на Центъра за настаняване "Втори дом" и основател на фондация “Ukraine Support & Renovation”. "Сега..

публикувано на 11.12.24 в 13:30

Увеличават данък сгради и такса смет в община Карлово

Община Карлово предвижда увеличение на местните данъци и такси от 2025 г., съобщи кметът д-р Емил Кабаиванов по време на своята онлайн приемна. Такса смет за селата скача между 3 и 9 лв. годишно, а за Карлово – между 12 и 15 лв. Данък сгради по селата се повишава с около 7-8 лв. годишно, а за Карлово, в зависимост от зоните на града – между 11 и..

публикувано на 11.12.24 в 13:03

Безпрецедентен протест спря работата на Асарел-Медет

Над 2 000 миньори протестираха пред Министерския съвет срещу предложения от Министерството на финансите допълнителен данък от 15% върху добива на подземни богатства. Очакванията са от еднократния налог за минно-добивната индустрия в бюджета за догодина да влязат 900 милиона лева.  От Федерацията на независимите синдикати на миньорите към КНСБ..

обновено на 11.12.24 в 09:12