Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Бизнесът живее с проблемите на Пловдив

Трудно върви реализацията на пътните проекти под и над ж.п. линиите в Пловдив.  Проектът „Модър-Царевец“ не може да тръгне, след като конкурсната комисия не одобри офертата на единствената фирма, която кандидатства за изпълнител. За съдбата на други две връзки, съществуващият бетонен мост и проекта за пробив до Централна гара е разговорът с инж. Румен Хорев от Сдружение „Бизнесът за Пловдив“.

Стана ясно, че инициативата е по програма на НКЖИ, за която има около 202 мил. лева. Целта за реализиране на средствата е скоростният път София – Свиленград, който минава през гара Пловдив. Проектантите доказаха, че с развитието на Пловдив е необходимо да се запазят съществуващите връзки, заедно с връзката, която трябва да бъде осъществена под ареала на гарата. НКЖИ разработва проекта, като водещото ще бъде нивелетното разположение на релсовия път. Това ще бъде изходната точка за конструиране на релсите, на каква височина. След това ще изготвим комплексно задание за запазване на бетонния мост. Има едно ново „ухо“ за да може от бул. „Христо Ботев“, от ареала на гарата, транспортният поток да се качва на бетонния мост. Основен проблем за това решение е методът за преминаване под гаровия ареал. Според нас, много по-изгоден е т.н. тунелен способ, и той да се наложи като начин на работа. Точни срокове не са определени. До месец юли ще бъде ясна идейната фаза на гаровия перон.  

Бизнесът иска да има по-добри условия за придвижване. Живеем с проблемите на Пловдив, така искаме да бъдем в полза на всички.

Интервюто с инж. Румен Хорев е в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Младият предприемач на Пловдив омагьосал самия Илон Мъск

Първата награда в тазгодишното издание на конкурса "Млад предприемач" на Пловдив спечели Любомир Владимиров с авторската си разработка за автомобилен симулатор. "Това е един проект, в който истински коли са трансформирани в много реалистични симулатори. Качвате се в истинска кола и имате възможност да усетите физиките, които бихте усетили на..

обновено на 19.12.24 в 15:58

И болници търсят помощ от фондация "Заедно за доброто"

В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..

обновено на 19.12.24 в 11:36

Успешни образователни практики в ПГ по дървообработване

В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..

публикувано на 19.12.24 в 10:24

От "Добро сърце" - Пазарджик раздават над 2000 хляба

В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа  Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..

публикувано на 18.12.24 в 16:53

Иновациите са рискови, а бизнесът у нас не обича риска

Какво губи националната икономика, пренебрегвайки постиженията на българските учени? Защо бизнесът у нас не е иновативен и купува нови технологии от Запад, вместо български разработки?  Според проф. Калоян Петров, директор на Института по инженерна химия към БАН, това  невинаги е така, но в общия случай предприемачите предпочитат да купуват..

публикувано на 18.12.24 в 16:30