Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв.
В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа.
Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.
Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев.
Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев.
По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване.
Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.
Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата.
Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл.
„ В радиото ти не можеш да остарееш, не можеш да бъдеш възрастен. Ти не можеш да изведеш на показ годините си. Никога не съм била суетна за възрастта си. Имам пълното съзнание какво означават за мен годините – те са моето богатство. Благословена съм с тази работа, с тази професия, която съм имала, и с тези възможности, които ми е давала тя. Но..
На 20 декември за шеста поредна година компанията отличи със специални грамоти работниците, изпълнили през 2024 година благотворителни инициативи по програмата КЦМ Благодетел, в направления "Социална интеграция и приобщаване на деца и възрастни хора в тежко социално положение/настанени в институции", "Подкрепа на обществено значими каузи в..
Агенция "Алфа рисърч" публикува последното си за годината проучване, о заглавено "2024 и 2025 – равносметка и очаквания". То е проведено от 1 до 10 декември и предсатвително за страната, финансирано е със собствени средства на агенцията. Анкетирани по домовете им с пряко стандартизирано интервю с таблети са 1000 пълнолетни българи...
В това е убеден юристът и журналист Мишо Гръблев, който в програма "Точно днес" коментира темата за споделеното родителство и желаните промени в българското законодателство, чиято цел е децата да растат с двамата си родители. В Деня на бащата той припомни, че бащите в днешно време имат все по-голяма роля в отглеждането и възпитанието на децата в..
Класическата иконография на Рождество Христово се оформя още през 5-6 век. Два са водещите аспекти в нея - божието въплъщение и претворяването, обновлението, което спасява целия свят, обяснява иконографът Елена Дигбоюшка. През годините тя се е сблъсквала с различни образци на изображението на Рождество Христово – едни икони са с повече..