Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната концесионна процедура за летището.
Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.
Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна. Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.
По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват.
Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.
Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.
По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.
Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.
В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура.
Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.
Не мога да кажа, че общината би могла обаче да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.
Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза, но трябва да има групово сътрудничество.
Интервюто - от звуковия файл:В Световния ден на психичното здраве 10 октомври говорим открито за тревожността като ежедневие. И макар че 60 от всеки 100 българи имат психични проблеми, окуражаващо е, че бариерата на стигмата върху психичното здраве постепенно се вдига. Трамплинът бе COVID-кризата, след която бележат ръст депресиите, паническите разстройства, деменциите (и то..
Колко сериозна е кризата с публичните финанси? Възможно ли е отново да бъде прикрит рекордният бюджетен дефицит на страната ни? А рискът от дългова спирала? Предизвикателствата пред „Бюджет 2026“ – първата за България финансова рамка в евро коментира икономистът Димитър Чобанов от Института по икономики и политики в УНСС. Той посочи, че..
Събират средства за спешен ремонт на църквата „Свети Архангел Михаил“ в Дълго поле, която е на почти век. Покривът й от дълги години е компрометиран и има нужда от основен ремонт, за да се запазят стенописите и иконите. До момента са правени частични, козметични ремонти, обясни отец Янко. За целта са необходими 40 000 лева. Събрана е само..
Организацията за извънредните избори зда общински съветници в Пазарджик в неделя, 12 октомври, върви по график, каза за Радио Пловдив Стефан Димитров, председател на ОИК Пазарджик. Той съобщи, че има постъпили сигнали за нерегламентирано поставяне на агитационни материали и два сигнала за купуване на гласове, които са препратени към прокуратурата...
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..